Gå til innhold

Sprakende lyd i håndledd


Naranja

Anbefalte innlegg

Det spraker i håndleddet mitt under diverse øvelser, og jeg kjenner jeg blir ganske bekymret. Jeg har prøvd meg litt frem med å være stabil og sterk, samt forskjellige grep. Men det spraker og knaser uansett. Det er ikke direkte vondt, men jeg får en litt prikkende og ekkel følelse i håndleddet.

Det oppstod under en stressende gymtime med styrketrening for 3 uker siden, typ løpe fra øvelse til øvelse, uten tilpassede vekter og grundig nok gjennomgang av teknikk. Akkurat under biceps curl med vanlig stang var første gangen jeg hørte det, men dessverre blokket konkurranseinstinktet for fornuften. Selv med ez-bar curl i ettertid har det spraket mer og mer til tross for at jeg da ikke har turt å trene så tungt.

Kan det høres ut som om jeg pådratt meg en skade? Burde jeg la vær å bruke håndleddet? Evt. bruke en form for støttebandasje?

Er nybegynner og har ikke mer erfaring enn ca. 5 uker med trening på egenhånd i skolens treningsrom og snusing rundt her inne noen timer av dagen. Når førerkort er i boks rundt februar/mars har jeg mulighet til å begynne på treningssenter under veiledning av PT. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter en legetime i dag fikk jeg bekreftet mine mistanker. Senebetennelse i håndleddet. Så da blir det mye trening av bein, mage og kondisjon fremover. Han anbefalte meg å la vær å i det hele tatt å gjøre øvelser der jeg må gripe tak. Satser på at det skal gå greit å f.eks løfte stanga på og av ved glute bridge eller å bare holde en manual ved goblet squat med håndleddsstøtte.

Kjedelig å ta delvis pause, men humøret letter nok litt etter innkjøp av pulsklokke og nye løpesko. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil uansett oppfordre deg til å aldri! bruke fitnessbloggen som en form for ''fastlege''

Er det noe som ikke stemmer, kjenner du at du har vondt, knekker og knaker det noen plass! Få fatt i din fastlege, og ikke fitnessbloggen.

Skal du stole på våre fitnessdoctors, så kan mye gå galt. Ikke det at de ikke nødvendigvis kan ha rett, men om de skulle ta feil.

TIl ettertanke dough (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, men jeg var i tvil om hvor alvorlig det var ettersom jeg ikke hadde vondt. Det er sjeldent man får legetime på dagen, og jeg klarer ikke gå rundt og ikke vite noe som helst. Så google er min svært gode venn. Googlet et forsøk uten resultater, la ut denne tråden uten å få svar, googlet igjen med litt andre ord. BINGO! Senebetennelse ble mistanken. Så da reiste jeg til legen. Og jepp, det var riktig.

Internett har hjulpet meg stort der! Har fått meg til å reise til legen mer enn jeg vanligvis ville ha gjort, og samme med dyra mine også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...