Gå til innhold

Energilager på lårene - men øke matinntak?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har trent styrketrening i over et år og ligger på et kosthold på litt under 2000 kcal ca hver dag (nokså sunt men litt søtt hver dag) (kvinne 19, 164 cm og 55 kg).

Jeg tror jeg burde klart en større økning enn hva jeg får til, og lurer på om noe kan komme av for lavt matinntak. Men, på lårene mine har jeg et godt lager, så hva skal jeg gjøre? Ønsker jo opprinnelig å bruke opp dette før jeg tillater kroppen min noe mer ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Med din høyde og vekt ville jeg anbefalt deg å fokusere på å bygge muskelmasse og ikke kun "ned i fettprosent" (eller minske energilagre som du sier).

Du kan tenke deg at dersom du øker muskelmassen din med 2-3kg med samme fettmasse på kroppen vil fettprosenten likevel gå ned ift kroppsammensetning. Økt muskelmasse gir ikke bare en stram og "fit look", men det øker også den totale energiomsetningen din

- mao kun fordeler!

Hvordan ser kostholdet ditt ut mtp valg og mengde av matvarer?

Hvor ofte trener du styrke? Eller annen trening i uken?

Har du hatt noe fremgang på treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet er litt vanskelig å beskrive da det varierer, men er ofte havregrøt med cottage cheese til frokost, mindre måltider (under 300 kcal) til lunch og "mellommiddag", og en større middag på mellom 500 og 1000 kcal til kvelds. Og litt småspin innimellom til en kanskje 500 kcal toppen (alt fra frukt, noe godt, sunne boller eller annet) Kort sagt

Trener styrke 3 ganger i uken, ca. 50 min, samt tabataintervall.

Har hatt noe fremgang på treningen, men mange øvelser står jeg litt fast på, mye grunnet at jeg må øke ed minst 2,5 kg hver gang (manualer)

Fokuset mitt er på mange måter å bygge muskler og øke den energiomsetningen, men er som sagt usikker på om min manglende fremgang skyldes spinkelt matinntak (selv om jeg har et lager på lårene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...