Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Først av alt vil jeg takke Fitnessbloggen for god hjelp og nyttig informasjon.

Litt om meg: Gutt på 18 år / 190 høy / 89 kg

Trener fullkroppsprogram 3-4 ganger i uken, og cardio 1-2. Har tidligere hatt svært dårlig fokus på kosthold, men tok grep tidlig i August og begynner å se resultat. Startvekten var 98 kg ( selv om jeg på det meste var 103 ) og den ligger nå på rundt 89. Jeg har kuttet ut alt som heter godteri, potetgull og brus.. alkoholen på lørdagskvelden er eneste jeg har valgt å ikke kutte ut.

Har skrevet ned alt jeg har spist i 3 dager, og det ser slik ut:

Dag 1

Frokost 07.00: 2 grove knekkebrød med skinke og ost + 1 kiwi.

Lunsj: 12.00: 3 grove brødskiver, 2 med mager leverpostei, 1 med ost og skinke. ( samme hver dag, spises på skolen )

Mellommåltid 16.00: Havregryn ( 2,5 dl gryn, 3 dl melk ) med rosiner, sukrin, kanel og CC.

Etter trening: 1 banan og 1 proteinshake.

Middag 20.00: Laksefilet 3 stk, 1 potet og en middels stor brokkoli.

Dag 2

Frokost: Havregrøt ( 2,5 dl gryn, 3 dl melk ) med sukrin, kanel, CC og mager vanilje kesam.

Lunsj: 12.00: 3 grove brødskiver, 2 med mager leverpostei, 1 med ost og skinke.

Mellommåltid: 15.00: 2 Knekkebrød med ost/skinke - 1 glass ( 2dl ) melk.

Etter trening: 1 Proteinshake

Middag 19.00: 300 gram svinekjøtt og 1 brokoli.

Kveldsmat: 21.30: 1 Kiwi

Dag 3

Frokost 08.30: 1 omelett bestående av 3 skinke skiver, 1 halv brokoli, paprika, 2 egg og litt melk.

Mellommåltid 10.00: 2 mandariner

Lunsj 12.00: 3 grove brødskiver, 2 med mager leverpostei, 1 med ost og skinke.

Før trening/lunsj 15.30: Havregryn ( 2,5 dl gryn, 3 dl melk ) med rosiner, sukrin og kanel.

Etter trening: 1 Proteinshake og 1 banan

Middag 19.00: 300 gram kylling, halv pakke ris ( boil in bag, usikker på hvor mange gram ) 2 gulerøtter, halv brokoli.

Kveldsmat: 21.30: 1 Kiwi

I tilegg kommer muligens litt mere frukt og naturellyoguhurt, varierer litt fra dag til dag.

Disse 3 dagene gjenspeiler kostholdet i løpet av en uke ganske bra. Ser kostholdet bra ut ? For lite eller for mye mat ? Grunnen til at jeg spør er at vektnedgangen har stoppet opp de siste 3 ukene.. en årsak kan være at jeg har fokusert mye på tunge baseøvelser, og dermed bygd muskler. Hvordan ser kostholdet ut i forhold til en videre vektnedgang, sliter fortsatt med fettet rundt midjen. Jeg har hatt en fin utvikling når det kommer til styrken, men er redd for å plutselig gå på en smell.

Selv om jeg skriver vektnedgang ved enkelte anledinger, så mener jeg rett og slett å minke fettprosenten ytterligere, med vekten er alikavell en grei pekepinne.

Still gjerne flere spørmål om noe er uklart/dårlig formulert. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26145-kosthold-vektnedgang-og-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo rett og slett være et platå du har havnet på. Nå er jeg fryktelig dårlig på det der med matmengder og kalorier og makroer og sånn, så det får noen av proffene ta seg av, men alt i alt synes jeg ikke det ser så gærent ut..

Men du har jo vært kjempeflink så langt! Nærmest 10 kilo siden august er en prestasjon :-D

Hadde jeg hatt dette foran meg med en penn ville jeg gjort slik

Dag 1

Frokost 07.00: 2 grove knekkebrød med skinke og ost + 1 kiwi.

Lunsj: 12.00: 3 grove brødskiver, 2 med mager leverpostei, 1 med ost og skinke. ( samme hver dag, spises på skolen )

bytt ut med kjøtt/fisk og grønnsaker

Mellommåltid 16.00: Havregryn ( 2,5 dl gryn, 3 dl melk ) med rosiner, sukrin, kanel og CC (mer protein).

Etter trening: 1 banan og 1 proteinshake.

Middag 20.00: Laksefilet 3 stk, 1 potet og en middels stor brokkoli.

Dag 2

Frokost: Havregrøt ( 2,5 dl gryn, 3 dl melk ) med sukrin, kanel, CC og mager vanilje kesam.

Lunsj: 12.00: 3 grove brødskiver, 2 med mager leverpostei, 1 med ost og skinke.

Mellommåltid: 15.00: 2 Knekkebrød med ost/skinke - 1 glass ( 2dl ) melk.

samme som over

Etter trening: 1 Proteinshake

Middag 19.00: 300 gram svinekjøtt og 1 brokoli.

Kveldsmat: 21.30: 1 Kiwi ?

Dag 3

Frokost 08.30: 1 omelett bestående av 3 skinke skiver, 1 halv brokoli, paprika, 2 egg og litt melk.

Mellommåltid 10.00: 2 mandariner ??

Lunsj 12.00: 3 grove brødskiver, 2 med mager leverpostei, 1 med ost og skinke.

Før trening/lunsj 15.30: Havregryn ( 2,5 dl gryn, 3 dl melk ) med rosiner, sukrin og kanel.

Etter trening: 1 Proteinshake og 1 banan

Middag 19.00: 300 gram kylling, halv pakke ris ( boil in bag, usikker på hvor mange gram ) 2 gulerøtter, halv brokoli.

Grovere karbkilde

Kveldsmat: 21.30: 1 Kiwi ??

Takk for svar :) Frokost og karbs til middagen skal jeg nok klare å få ordnet, åsså får jeg etterhvert prøve å erstatte brødskivene med noe mere proteinrikt i tillegg til grønnsaker. Den største begrensingen er vell egentlig fantasien, og det praktiske siden maten nytes på skolen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...