Gå til innhold

hjelp! Kostholdsplan,gutt22,71kg ca


sjongele

Anbefalte innlegg

Hallais!

Har lenge trent aktivt med styrketrening, fått god fremgang osv. Men, så har jobben min alltid satt en stopper for at jeg kan opprettholde faste og gode rutiner i forhold til mat,søvn og trening over lengere tid. Da jeg jobber to uker på, to uker av.

Men! nå har endelig tiden kommet at jeg kan begynne å leve etter 7,5timers jobbdag ;)

Det jeg ønsker er at jeg klarer overtid å brenne bort fettet jeg har rundt magen, og samtidig bygge litt muskler.

Jeg er ikke så veldig kresen på maten jeg spiser. det jeg derimot ikke er så stor fan er mat som det tar lang tid å lage. Hadde vært evig takknemlig om noen kan gi meg en kostholdsplan på en vanlig dag, som har ca 1700-1900kcal (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok ingen her som kommer til å sette opp en plan du skal følge slavisk, og dette er strengt tatt ikke nødvendig når du skal opp i vekt. Ikke er det bærekraftig på sikt heller, for man kan ikke leve etter en matplan til evig tid.

Spis 1,5-2g protein per kg kroppsvekt. Spis variert. Spis kjøtt, egg, fisk, frukt, bær, grønnsaker, havregryn, osv osv osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut matretter du syntes er kjempegode og lag disse så ofte som mulig, er jo lettere å spise masse av mat man liker.

Et måltid for deg kan for eksempel være:

- 3 brødskiver med 3 egg, en pakke bacon og et glass (sjokolade)melk

- 1 boks cottage cheese, to store never mandler

- Havregryn med melk, banan, syltetøy og peanutsmør

- Burgere lagd av karbonadedeig

Vet ikke om det var til noe særlig hjelp men. :)

Kopiert fra et svar jeg ga en annen tidligere i dag. Den personen ville mye opp i vekt, så porsjonsstrl må selvfølgelig tilpasses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...