Gå til innhold

Gutt 18 år, 102 kg, hjelp med kosthold


ola95

Anbefalte innlegg

Kosthold

Hei på dere. Jeg trenger litt hjelp når det gjelder kosthold. Jeg er en gutt på 18 år og driver med friidrett. Mer nøyaktig er jeg en kaster, hovedøvelse er diskos, men kule også fordi jeg blir jo sprek av å trene. Jeg trener 8-9 økter i uka, hvor styrke er 4-5 av dem. Jeg er på internasjonalt nivå for junior og satser mot junior VM i USA til sommer. Ligger stabilt over kravet, det er bare å holde formen, frisk og skadefri. Formen er stigene og målet blir i komme til finale. For å vite litt mer om formen så er mine personlige rekorder i forskjellige øvelse:

Benk: 3x130 kg

Vendig/clean: 3x130 kg

Knebøy: 3x170 kg

Markløft: 3x200 kg

Stille lengde: 3,22 m

Stille høyde: 1,65 m

Sleng 3 kg kule: 34,5 m

Jeg er 192 cm høy og vekta mi varierer mellom 101-103 kg, vil gjerne komme meg opp på 110 kg og fettprosente er gaske lavog vil fortsatt holde den lav. Med å holde fettprosente lav så selfølgelig løper jeg og trener masse basis, så ikke tenk på det i kostholdet.

Så nå som der vet litt om meg, så er det hjelp til et bedre kosthold. Jeg driver nå og bygger, bygger volum nå og skal bygge styrke litt senere. Ønsker å kunne bygge meg større og sterkere. Noen ideer? Jeg klar for å gjøre en sikkelig innsatts. Mulig ide er å dele opp måltidene. Ha 6-7 måltider om dagen, forbrede dagen før i posjoner. Ha de oppdelt i bokser. Pøve å ha kjøtt i alle måltidene. Varigjere med fisk, kylling, korn, frukt, grønnsaker og så videre. Vet ikke om antall kalorier, fett, sukker og proteiner jeg trenger. Så informasjonen over vil jo kunne gi noen ideerom det. Forslag til kosttilskudd. Kosttilskudd som proteiner og creatin. Så da lurer jeg på å få noen ideer og innspill fra noen som har mer erfaring. Hvis ikke, er det noen andre jeg kan ta kontakt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...