Gå til innhold

Tips til nytt treningsprogram?


l1nn

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg trent med det programmet jeg har egentlig helt siden august og har lyst til å gjøre noe nytt, for nå er jeg blitt litt lei av å gjøre det samme hele tiden. Eneste variasjonen har vært hvilken dag jeg gjør hva, reps/vekter/sett også en uke fri nå og da for å hvile skikkelig og stoppe kroppen fra å bli altfor vant til treningen.

Programmet mitt er nå sånn som dette:

Treningsøkt 1 - Bein - faste øvelser: Knebøy(trente med 90grader vinkel før, men gått over til dype nå for et par uker siden), hip thrust, utfall(mest gående men bulgarsk noen ganger) og benpress. Øvelser som noen ganger legges til er: leg extension, leg curl, glute bridge, sånn maskin hvor man "presser" et bein bakover(aner ikke hva den heter). Legger til øvelser om jeg har lyst til å trene mer/føler jeg har en del til å gå på.

Treningsøkt 2 - Mage/rygg - faste øvelser: Planke/sideplanke, kabel-roing, nedtrekk, pull-ups(med hjelp), back extension, beinhev, v-ups, reversed crunches.

Treningsøkt 3 - Bein - samme som første beinøkt, bare pleier å kjøre en av de med tunge vekter og få reps, og den andre med letter vekter og flere reps.

Treningsøkt 4 - Skuldre/bryst/armer - Benkpress m/ hantler, skrå benk m/ hantler, skulderpress m/ hantler, sidehev, triceps press i maskin, biceps curl i maskin.

Denne økten er jeg aller dårligst på å få inn i uka og er minsteprioriteten min, men synes det er morsomt å trene det bare jeg kommer i gang, så blitt mye lettere å få med denne økten om dagen også!

Nå vet dere hva jeg gjør fra før av, og programmet mitt har fungert kjempebra også men nå vil jeg ha noe nytt! Tips til f.eks. ferdig lagede, bra programmer på nettet som kan passe? Eller bare tips til hva ny treningsplan kan være? :)

Har tid til å trene 3-4 ganger i uken, målet er styrke og mer markerte muskler og ønsker aller helst mest fokus på bein og rygg. Blir glad for alle forslag! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å få opp frekvensen på hver muskelgruppe? Dersom du har tid til å trene 3-4 dager i uken er det kanskje en idé å gå over til fullkropp en periode og trene annenhver dag. Du kan ha et opplegg ala programmet x-press hvor du har to ulike fullkroppsøkter du veksler mellom og ulikt antall repetisjonsantall fra økt til økt, så får du en del variasjon samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...