NickFitness Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 Nei Og jeg siterer meg selv Og høyner med et lite utdrag Valg av treningsprogram Som jeg nevnte innledningsvis er det vanskelig å vite hvor du bør starte. Hvilket program egner seg? Og hvem skal du spørre om hjelp? Mitt råd er at du registrerer deg på forumet vårt og begynner å lese artiklene her på bloggen. Det er den enkleste måten å styre unna useriøse artikler basert på utdatert kunnskap og myter. Før jeg går nærmere inn på hvilket treningsprogram jeg vil anbefale nybegynnere å trene, bør du gjøre deg kjent med fire udiskutable sannheter. Fire påstander jeg mener det ikke kan krangles på. 1. NYBEGYNNERE BØR TRENE ET NYBEGYNNERPROGRAM Dette høres jo relativt fornuftig ut. Du er ikke en proff kroppsbygger, så du bør heller ikke trene som at du var en. Du er heller ikke Marit Bjørgen, så du tåler heller ikke den samme treningsmengden. Du skal heller ikke sammenligne deg med bestekompisen din som har trent i tre år. Du har nemlig ikke trent så lenge. Så hva bør du egentlig gjøre? 2. NYBEGYNNERE BØR TRENE ET FULLKROPPSPROGRAM Å trene hele kroppen er det faktisk ikke mange som gjør i dag. Selv nybegynnere har en tendens til å begynne på avanserte treningsprogram, i den tro at avansert trening gir avansert fremgang. Dette er helt feil måte å gjøre det på. Det optimale er å trene etter det nivået du er på i dag, ikke etter det nivået du sikter på å oppnå. Å trene et fullkroppsprogram innebærer i dette tilfellet at: Du skal trene hele kroppen hver eneste gang du trener. Du skal holde deg til maksimalt 10 øvelser. Du skal lære deg god teknikk. Dette gjør du ved å trene øvelsene ofte. Du skal trene med 1-3 sett per øvelse. Dette vil gi optimal treningseffekt for nybegynnere. Du skal gjennom å lære deg god teknikk øke prestasjonsevnen og redusere risikoen for skader. Nybegynnere vil ha optimal effekt fra den dagen de forstår at de faktisk er nybegynnere og at de bør trene som nybegynnere. Omtrent alle øvelsene er jo i det programmet jeg sendte deg link på Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25834-hjelp-med-matplan/page/2/#findComment-894652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 ..Bortsett fra at alle øvelsene blir gjort i maskin Men jeg er ikke mora di, gi gass, gjør som du selv vil og ønsker - jeg har sagt mitt NickFitness 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25834-hjelp-med-matplan/page/2/#findComment-894664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.