Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det hele koker noe ned til personlige preferanser, du har et ønske om å redusere fettfri masse og ved en kalorirestriksjon så øker sjansen for å ikke få i seg sine daglige behov for mikronæringsstoffer. Her er det mer hensiktsmessig å akkurat priotere kostproteiner da disse vil bidra med "gratispassasjerer" som ikke proteinpulver gjør. Dette øker også sannsynligheten for å slippe ekstrautgiften for multivitaminer og lignende, samtidig som du sikrer deg et høyere inntak av bioaktive matkompomenter som vi ikke har peil på hva gjør enda - annet enn at det ser ut til å fremme en god helse.

Videre vil førstnevnte for de fleste ha evnen til å gi en økt metthetsfølelse enn flytende kalorier, spesielt om sistnevnte i tillegg ikke smaker fortreffelig. Mange "gruer" seg til å ta shaken da smaksopplevelsen fort kan bli sammenlignet med sølevann.

Med det sagt, gå igjennom ditt eget kosthold - om din livssituasjon gjør det utfodrende å få dekket helinntaket er tilskudd selvsagt et glimrende alternativ, men basert på det lille du skriver der så er det ei heller snakk om lettere endringer før du er i mål og er nok her jeg ville ha fokusert, først og fremst. For øvrig er meieriprodukter en rik kilde på blant annet kalsium og B12 så ikke bytt ut pålegget med egg, sleng inn heller egg på bekostning av den ene bananen eller lignende.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25759-kosthold/page/2/#findComment-893044
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du sier at jeg kan fint klare meg uten proteinpulver? hører av ganske mange at det er så viktig med proteiner og piller fra forskjellige nettsider. må innrømme at jeg har blitt bitt av en liten basill der. kjøpte meg preworkout, kreatin og CLA. og fler har anbefalt meg proteinpulver. får jo helt panikk hvis jeg ikke gjør ting riktig, som i mat og trening. vil gjerne gjøre alt riktig og ikke faile én gang til. (har trent litt før, men endte med å gi opp.)

Jeg tror egentlig at man kan blir ganske fit og få muskler uten alle disse pillene og pulver greiene, men ble som sagt bitt av basillen :I

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25759-kosthold/page/2/#findComment-894416
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...