Gå til innhold

Starting strenght matplan


Rexer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å begynne med startingstrenght. Har tenkt å følge programmet 100% og trenger da råd på hvordan jeg bør gjøre det når det gjelder kosthold. Jeg har endel kroppsfett atm, vil tippe 15% + så ønsker jo da ikke å gå all inn med kalori overskudd i og med at jeg har litt å gå på.

Veger ca 75 og er 1.75 ønsker da å øke mest mulig muskelmasse på 4 måneder etter nyttår.

Ønsker helst å ha 3 målitder, frokost, middag og kvelds der jeg følger biorytme metoden.

M1: 2 egg og proteinshake / en skyr og håndfull mandler og proteinshake

M2: Kjøtt og grønnsaker

Etter trening: 2 riskaker eller en banan + proteinshake

M3: Havregrøt eller brød med noe på uten mye fett + proteinshake.

Usikker på hvordan dette blir kalori messig men lurer på om dette kan se ut som en grei matplan utifra mine forutsetning? Det er jo slik med startingstrenght at får du ikke nok kalorier så bygger du ikke muskler, men gjelder dette når du allerede har endel fett/overskudd på kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis maten din. Du har 3 shaker i løpet av dagen. Ikke noe grunn til å ha så mange shaker utenom etter trening.

Få i deg heller noe ordentlig mat istedenfor de shakene - søk opp her på proteinkilder.

Hvis du skal ha 3 måltider i løpet av dagen så må du ha mye mer mat enn det der.

Forslag er og tredoble all mat. 6 egg til første måltid er noe av det beste du kan få i deg. Hvis du sliter med å få i deg nok mat: drikk en stor skjokomelk/helmelk feks i løpet av dagen.

Ta 2 spiseskjeer olje i shaken din eller ved siden av.

Etter trening ta riskakene OG bananen, samt en teskje olje i shaken din.

Evt legg til en banan før og. Du skal jo BYGGE et solid fundament nå ikke sant? Dette er ikke tiden for å tenke på synlige magemuskler osv.

Få i deg også en kilde til Omega-3. Fet fisk / tilskudd(selolje,lakseolje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...