Gå til innhold

Foroverrotert høyreskulder + superstram armmusklatur

Anbefalte innlegg

Heisann

Høyreskuldra er veldig foroverrotert og armmusklaturen (biceps & triceps) er så stram at det å løfte hånda ut til sida, typ sidehev føles ut som en sinnsyk tøying :p Er veldig skjevtrent pga dette, venstresiden er klart større enn høyre.

Hvis jeg setter høyreskuldra slik at den opprettholder samme posisjon som venstre, så føles det nesten ut som den skal gå ut av ledd, kjenner det hovedsaklig på framsida.

Noen gode tips, er det bla. shoulder dislocations og generell tøying som gjelder for å få den tilbake i rett posisjon?

Fortsetter under...

Du kan kjøre en del shoulder dislocations for tøying, og du kan kjøre Band pull-apart for å styrke bakre del av skuldra.

Det sammen med facepulls bør styrke baksiden mye.

Men, du bør nok få kyndig hjelp som kan se på det og gi et skikkelig godt svar.

Heisann

Høyreskuldra er veldig foroverrotert og armmusklaturen (biceps & triceps) er så stram at det å løfte hånda ut til sida, typ sidehev føles ut som en sinnsyk tøying :p Er veldig skjevtrent pga dette, venstresiden er klart større enn høyre.

Hvis jeg setter høyreskuldra slik at den opprettholder samme posisjon som venstre, så føles det nesten ut som den skal gå ut av ledd, kjenner det hovedsaklig på framsida.

Noen gode tips, er det bla. shoulder dislocations og generell tøying som gjelder for å få den tilbake i rett posisjon?

o0o0o0oh, Sigvar @ FastForm vet NØYAKTIG hva du skal gjøre :D Vært hos han på Studentklinikken i Oslo, og han fiksa mitt problem med stiv bryst som låste begge skuldre, som du selv sier "foroverrotert" og jeg klarte ikke å reise mine armer rett opp (ble en "hitler hilsen" at best liksom, så stram var jeg). Tøying, tøying, tøying.

I mitt tilfelle måtte jeg strekke på brystmuskulaturen og lats (mye wallslides + foamroller rulling for å øke mobilitet i brystrygg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...