Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min hvilefotbrenning skal være 2230cal pr døgn.

Vil dette være greit eller for lite mat for vektnedgang og trening 3 dager i uken:

Frokost: 30g energimusli, 2 dl yoghurt naturell, drikke: vann

Lunsj: 2 grove brødskiver og 3 knekkebrød med skinke, ost, makrell, leverpostei, osv. Drikke: vann og kaffe

Mellommåltid: 1 banan

Middag: 400g fiskegrateng, el 200g karbonadedeig og 200 g pasta, 200g kylling og 200g ris. O.l. Drikke: vann

Kvelds 2-3 knekkebrød. Philadelphia, kyllingpålegg, leverpostei, makrell osv. Drikke: vann

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25710-passe-inntak-for-vektreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil dette være greit eller for lite mat for vektnedgang og trening 3 dager i uken:

Lunsj: 2 grove brødskiver og 3 knekkebrød med skinke, ost, makrell, leverpostei, osv. Drikke: vann og kaffe

Middag: 400g fiskegrateng, el 200g karbonadedeig og 200 g pasta, 200g kylling og 200g ris. O.l. Drikke: vann

Kvelds 2-3 knekkebrød. Philadelphia, kyllingpålegg, leverpostei, makrell osv. Drikke: vann

Regn ut kaloriene selv, så finner du svaret.;)

Hvor hentet du den hvileforbrenningen? Hørtes veldig mye ut, med mindre du har en del muskler(Lean Body Mass) på kroppen din?:) Samt vær forsiktig når du medberegner aktivitetsnivå(x1.2, 1.3, 1.4 osv.) Veldig mange overvurderer seg selv her(jeg har selv gjort det).

Når det gjelder kaloriene så sier jeg som han over, regn dem ut selv og finn ut! lykke til

Hvor hentet du den hvileforbrenningen? Hørtes veldig mye ut, med mindre du har en del muskler(Lean Body Mass) på kroppen din?:) Samt vær forsiktig når du medberegner aktivitetsnivå(x1.2, 1.3, 1.4 osv.) Veldig mange overvurderer seg selv her(jeg har selv gjort det).

Når det gjelder kaloriene så sier jeg som han over, regn dem ut selv og finn ut! lykke til

Tror han mener forbrenning uten trening (ikke basal).

Og da er det kanskje ikke så galt?

Tror han mener forbrenning uten trening (ikke basal).

Og da er det kanskje ikke så galt?

Ja det stemmer sikkert!:) Da høres ikke de tallene så mye ut. Så lenge du spiser sunt og forholdsvis "rent" med rene produkter som du nevner her(kylling,karbonadedeig osv.), holder kosematen til ett måltid eller 2 i helgene og har en stødig nedgang i vekt pr. uke så er du all good. Om du veier 50+80(dette vet du best selv) så er det ikke noe i veien for å gå ned opptil 1kg pr. uke. Følg med på vekta, og vei deg med morgenvekten 1 gang pr. uke til samme tidspunkt og samme dag (f.eks fredags morgen).

Jeg har selv vært ganske stor, så jeg snakker bare av erfaring:p

Annonse

Gikk ned 3 kg de 2 første ukene og ligger vel ann til 1 kg uke 3.

Om det går ca 1 kg i uka 10 uker til så er jeg fornøyd med starten av vektnedgang.

Jeg er 193cm og vil beholde muskelmassen, derfor jeg trener ved siden av.

Satser på 110 kg til juni mnd.

193cm!!! Misunner deg den høyden:mad: Men ja det høres jo kjempebra ut. Virker som du har noe på gang! Veldig smart å trene styrke ved vektnedgang ja, det er essensielt siden jeg regner med det er fett du vil miste og ikke muskler:)

Harde fakta fra min venn inbody var 29,4 kg for mye og dette var da 29'4 kg fett jeg skulle ha vekk..

Idealvekt 103,1kg.

Håper jo å klare øke muskelmasse så jeg kan ligge på 110kg komfortvekt foreløpig men regner med det er et hårete mål.

Om jeg går ned 20 kg til juni regner jeg med noen av de er muskler uansett... Men det kan jo hentes igjen senere..

Ja det positive med å ha mye å "jobbe" med er at du vil se resultatene så veldig mye raskere. Bra at du har mål, det er viktig! Så lenge du bevarer styrken på treningsstudioet og samtidig går ned i vekt, så skal du ikke miste muskelmasse. Bare sørg for å tren tungt og bra! :) Hvilket treningsprogram kjører du forresten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...