Gå til innhold

Noen som har tatt mageplastikk her?


newbody2014

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde en bukplastikk for noen år siden :)

Operasjonen gikk fint og resultatet ble bra. Den første uken klarte jeg ikke å gjøre så mye, uke nr to klarte jeg litt mere. De første ukene må man gå ganske bøyd for å ikke slite i operasjonssåret, og det gjorde til tider vondt siden magemusklene mine også ble sydd. Etter seks uker var jeg mer eller mindre helt i form, kunne rette meg ut og hadde ikke noe særlig vondt. Magen hovnet opp iblandt de første måneden, sånn at den ble stram som en ball, men det må man regne med. Tar egentlig ett år før man ser det fulle resultatet av operasjonen :)

Vet ikke helt om det var det du lurte på ? Men er bare å spørre mer spesifikt altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 uker er mer realistisk enn 8, spesielt om du skal sy sammen magemusklene. Med mindre du er sikkelig glad i brokk.

Ja jeg skal sy magemusklene.Men når jeg snakker om å trene etter 8 uker så snakker jeg ikke om magetrening eller hard trening.Tenker mer på lett sykling,elipsemaskin,gå på mølla osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal sy magemusklene.Men når jeg snakker om å trene etter 8 uker så snakker jeg ikke om magetrening eller hard trening.Tenker mer på lett sykling,elipsemaskin,gå på mølla osv

Jeg ville venta med å i det hele tatt tenke på trening nå. Snakk med kirurgen og hør med han/hun. :)http://www.fornebuklinikken.no/operasjon/mageplastikk/#etter-operasjonen her står det litt, men ikke utfyllende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da har du funnet ut av det da :) Vil råde deg til å være forsiktig. Pappa hadde mage operasjon (ikke bukplastikk, men minst like omfattende) og fikk samme råd som deg, han utviklet likevel brokk. Just be careful :)

Ja jeg skal være forsiktig :)Er skummelt å tenke på at man kanskje ikke skal trene på 12 uker.Når man har gått ned nesten 50 kg så blir nervøs av treningsfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første halvåret hovnet magen min opp til en stram ball om jeg anstrengte meg for mye, det var ikke spesielt behagelig. Om du setter igang for kjapt er det fare for både brokk og å revne operasjonssåret. Det vil uansett være flere uker hvor du ikke klarer å rette deg opp, altså at du går med bøyd rygg. Du skal gå bøyd første ukene for å ikke strekke i såret. Skjønner du blir nervøs av treningsfri, men passer du på kostholdet vil du uansett holde vekta nede den tiden du ikke kan trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal ha

Det første halvåret hovnet magen min opp til en stram ball om jeg anstrengte meg for mye, det var ikke spesielt behagelig. Om du setter igang for kjapt er det fare for både brokk og å revne operasjonssåret. Det vil uansett være flere uker hvor du ikke klarer å rette deg opp, altså at du går med bøyd rygg. Du skal gå bøyd første ukene for å ikke strekke i såret. Skjønner du blir nervøs av treningsfri, men passer du på kostholdet vil du uansett holde vekta nede den tiden du ikke kan trene :)

Skal ha en kontrollert diett i de tre mnd.tenkte jeg skulle bruke kost veilederen slik at jeg hele tida ikke går over bmr som er ca 1400 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at man kan begynne å trene igjen etter tolv uker. Spesielt de første seks ukene skal man ikke løfte noe tyngre enn en melkekartong :)

Det spørs om man har sydd magemuskler eller ikke. :) Jeg var operert 28.mai i år, trengte ikke å sy magemusklene, og jeg fikk klarsignal til forsiktig trening etter 4-6 uker, type turgåing og slikt. 4 uker ble det gåturer, 6 uker forsiktig jogging, og etter 8-9 uker begynte jeg på styrketreninga. :)

Ellers la jeg ikke på meg i de relativt inaktive månedene, tross ikke voldsomt sunt kosthold. Jeg trente også i kompresjonsbody den første måneden etter at jeg begynte å trene, og hovnet en del opp under trening de første treningsukene. Det meste andre er vel stort sett sagt over her, så da gjenstår det bare å ønske deg lykke til! :D Det er helt fantastisk å bli kvitt løshud og heng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal ha

Skal ha en kontrollert diett i de tre mnd.tenkte jeg skulle bruke kost veilederen slik at jeg hele tida ikke går over bmr som er ca 1400 kcal

Husk at kroppen trenger overskudd for å restituere etter operasjonen. Ta dette med i beregningen. Tror nok du må ligge noe mer over BMR i tilhelningsperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at kroppen trenger overskudd for å restituere etter operasjonen. Ta dette med i beregningen. Tror nok du må ligge noe mer over BMR i tilhelningsperioden.

Veldig sant *nikker*. Kroppen krever en del ekstra for å komme seg igjen, ikke minst på proteinsiden pga sårtilheling osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...