Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har trent en egen variant av RYP en liten stund nå med grei fremgang, men jeg vil begynne å trene flere baseøvelser og med færre reps. Jeg tenker å ta utgangspunkt i Starting Strength, men jeg vil gjerne ha med nedtrekk med omvendt grep da jeg alltid har hatt lyst til å bli sterkere i chins. Spørsmålet er da om jeg skal bytte ut én av øvelsene med nedtrekk, eller om jeg skal ha den med i tillegg til de andre øvelsene. Er dette for eksempel et greit program?

A:

3x5 Knebøy

3x5 Benkpress

1x5 Markløft

B:

3x5 Knebøy

3x5 Skulderpress

3x5 Pendlay Rows

3x5/maks Nedtrekk med omvendt grep/chin-ups

(Går med andre ord over til 3xmaks i chins når jeg blir sterk nok i nedtrekk.)

Eller går det greit å fjerne for eksempel pendlay rows, slik at jeg får like mange øvelser i hver av øktene?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25693-trenger-hjelp-med-nytt-program/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? Testet ut pendlay rows i dag, og den lange og hengslete kroppen min hadde store problemer med å gjennomføre øvelsen, så det hadde vært en lettelse om jeg kunne erstattet den med nedtrekk/chins uten at det gjorde noe særlig.

Power clean vil jeg helst holde meg unna, da den ser svært vanskelig ut å gjennomføre. Mulig at jeg tar den med senere når teknikken sitter i de andre øvelsene.

Ok. At noe er vanskelig er ikke en god grunn til å unngå det.

Annonse

Ok. At noe er vanskelig er ikke en god grunn til å unngå det.

Neida, men for en nybegynner som meg tror jeg det kan være lurt å lære seg de andre øvelsene skikkelig før jeg begir meg ut på en såpass teknisk krevende øvelse. Setter dog pris på forslaget! :)

Jeg ville kjørt en horisontal trekkøvelse (for eksempel Pendlay-roing eller sittende kabeltrekk) den ene dagen, og en vertikal trekkøvelse (nedtrekk eller chinups osv.) den andre dagen. Pleier selv ofte å kjøre sånne i supersett med dagens pressøvelse (da oftest sånn at jeg har horisontal trekkøvelse på benkpressdagen, og vertikal på skulderpressdagen).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...