Gå til innhold

Usikker på hvor spørsmålet mitt hører hjemme...


Dragonfly

Anbefalte innlegg

... så derfor poster jeg det her :) Håper det er ok.

Jeg er ny her og har et mål om å bli 10 kg lettere og fit til sommer 2014. Ikke alltid like motivert - så tenkte at motivasjon kan hentes her når jeg trenger det.

Imidletid opplever jeg nå noe jeg håper dere kan svare meg på. I det siste opplever jeg en "slitenhetsfølelse" i lår (frem og bak) og de kjennes stive ut. Dette til tross for at jeg i utgangspunktet ikke tenker at jeg er sliten. Jeg kan gjøre feks mageøvelser, men føler ikke at jeg får fullt utbytte fordi bena liksom ikke henger helt med.

Hva gjør jeg feil?

Jeg er ingen fitness enda, men håper å bli fornøyd med kroppen etterhvert! Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer uten at jeg har brukt bena til noe spesielt - det som er nokså irriterende. Kunne nok ha hengt det på en "knagg" om jeg hadde trent noe i forkant. Har per i dag ikke noe kaloriunderskudd. (Heller overskudd - og det må jobbes med!) Kosten er litt i omlegging pga gluten og laktoseintoleranse, så alt er litt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover du ok og får du i deg nok å drikke ? (Type vann) Kan jo også lønne seg å prøve med litt salter siden du kan være tom for mineraler eller ZMA (Zink, magnesium og aminosyrer) fordi du har lett krampe.

Type mobilitetstrening og tøyning for å få bort spenninger bør jo også testes da :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok absolutt ikke god nok på å drikke - vann ja!- men jobber med saken. Er av typen som kan drikke 3 galss om dagen;) Men kanskje litt salter er en god ide! Liker å gjøre litt yoga så tenker at jeg får strukket ut musklene der - dog kjenner jeg at jeg er STIV om dagen. Har du tips til hvor man får tak i mineraler og ZMA som du anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok absolutt ikke god nok på å drikke - vann ja!- men jobber med saken. Er av typen som kan drikke 3 galss om dagen;) Men kanskje litt salter er en god ide! Liker å gjøre litt yoga så tenker at jeg får strukket ut musklene der - dog kjenner jeg at jeg er STIV om dagen. Har du tips til hvor man får tak i mineraler og ZMA som du anbefaler.

ZMA kjøper du enten på nett eller på en kostholdsbutikk/ Treningsstudio. Mineraler er jo som oftest salter da, så anbefaler deg f.eks å drikke en farris bris eller ta 1/4 teskje salt og røre ut i 4 dl vann. JA smaker ikke godt, men tar kanskje verste krampen og du føler deg bedre :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ZMA kjøper du enten på nett eller på en kostholdsbutikk/ Treningsstudio. Mineraler er jo som oftest salter da, så anbefaler deg f.eks å drikke en farris bris eller ta 1/4 teskje salt og røre ut i 4 dl vann. JA smaker ikke godt, men tar kanskje verste krampen og du føler deg bedre :cool:

Tenker du da å drikke feks farris før, under eller etter trening. Ikke daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du da å drikke feks farris før, under eller etter trening. Ikke daglig?

Tenkte at du kan på de dager du trener kjøre innpå med litt farris etter trening ja, det i tillegg til et funksjonabelt kosthold så kommer ting til å bli veldig bra. Da slipper du samtidig å føle deg som en sammensurra ball i lårene :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke dumt ut

Samtidig er det jo greit å kanskje ta seg en fysioterapi behandling i ny og ne for velvære og avspenning :cool:

Akuratt det høres jo ikke dumt ut;) Men her jeg bor er det lite rom for folk uten henvisniger fra lege å få plass;) Ulempen med lite, avsides liggende sted - òg når man ikke kommer seg ut av bygda spesielt ofte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke dumt ut

Akuratt det høres jo ikke dumt ut;) Men her jeg bor er det lite rom for folk uten henvisniger fra lege å få plass;) Ulempen med lite, avsides liggende sted - òg når man ikke kommer seg ut av bygda spesielt ofte;)

Da flytter man til større sted hehe :p

Neida ser den, da kan man gå på www.x-life.no og kjøpe seg en rumble roller, den er bare magisk for stramme muskler :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Takk for tips Helden! Har nå drukket en del farris (eget produsert saltvann -funket mer som brekkmiddel enn noe annet;) ) og det virker som det hjelper. Gjennomførte min beste coretrening så langt onsdag uten en eneste krampe!

Godt å høre at du fikk bort litt kramper og får gode økter. hehehe ja folk er alt for redd mineraler og tror at salt dreper. Litt farris og litt salt i maten så er du på topp igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...