Cmexes Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei, Har lest en del på forumet ang. Å bli kvitt fett %, men beholde / øke muskelmasse. Jeg er 179, 73kg, aktiv arbeidsdag, trener 4 ganger i uken, dog 1 enkel stor muskelgruppe pr. Økt. Tunge øvelser, men ikke så veldig lange økter. Jeg har gått gjennom kalkulatoren, som sier at jeg burde ligge på ca 2600kcal daglig for vedlikehold. Bruker myfitnesspal for å følge med på hvor mye jeg får i meg. Er det da optimalt å få i seg ca 500kcal mindre enn det vedlikeholdet mitt tilsier? Er det kun kcal som teller her? Jeg holder meg som regel under fett grensen, men et noen punkter jeg går over. (Da tenker jeg på oversikten i myfitnesspal) Jeg kjører også 2.5g protein pr kilo.(185g) Jeg vil fortsette med å øke i muskelmasse, men få ned fettprosenten litt mer. Noen gode tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobbieLad Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Alder, høyde og kjønn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cmexes Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 29, 179, M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobbieLad Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Med din høyde og vekt ville jeg ikke gått i underskudd iallefall, men det er min personlige mening. Jeg er 178cm høy og veier 75 kg. Ligger på i overkant av 3000 kcal og har ikke problemer med for høy fettprosent. Hvordan er formen din idag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cmexes Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Det var ganske mye mer enn meg. Formen er fin, har bare litt irriterendes fett rundt midjen som jeg vil bli kvitt. Har trent godt å stabilt i 6mnd nå. (trente før det å, men ikke like bra) har startet med et godt å stabilt kosthold også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Broseidon Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Du har litt ulike muligheter. Jeg forstår det dit hen at du er nybegynner? Da kan du i såfall ligge på vedlikehold og mest sannsynlig få en ganske go rekomposisjon av kroppen din kun ut fra at du trener og spiser bra. Bare at det vil ta tid. Du kan jo også eventuellt prøve å kutte litt på kaloriinntaket, men da vil du ikke få noe særlig muskelvekst å skryte av. Er du villig til å ikke øke i masse for å få bort magefettet? Det finnes uttalige måter å kutte fett på i form av ulike dietter osv, men er du sikker på at det er dette du vil? 73 kg på 180 cm er ikke enormt i form av hverken muskler eller fett. Personligen ville jeg nok bare trent og spist bra nå fremover og bekymret meg den lille pølsa rundt magen neste år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.