Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg løper på tredemølla nesten hver dag, men har vel til slutt innsett at jeg må begynne å trene litt ordentlig styrke. Jeg er på jakt etter få, men effektive øvelser for de største muskelgruppene (er vektnedgang og økt forbrenning som er første målsetning her) "Pyntingen" får begynne når fettet er redusert.

Tenkte meg to ganger i uka på studio i første omgang. Hvor bør jeg ha fokus, og hva slags øvelser og hvor mange sett bør jeg trene? Noen som kan sette opp noen forslag til meg?

Jeg har hovedsakelig fett på mage/overkropp, er slank og forholdsvis muskuløs i ben og rumpe.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25335-tips-til-%C3%B8velser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fokuset bør ligger på store øvelser som markølft, knebøy og benkpress som aktiverer flere muskelgrupper samtidig.

Kan tenke meg at http://fitnessbloggen.no/starting-strength/ kan være noe for deg, eller http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/. Treningsfrekvensen her er dog på 3ggr per uke og ikke 2. :)

Som Lagset sier tror jeg nybegynnerprogrammet her på FB passer deg ypperlig (y) SS kan kanskje bli litt heftig hvis du ikke har tid til mer enn 2 økter i uka som nevnt, mtp at man gjerne skal innta litt mer mat for å få fult utbytte av programmet, siden man skal øke endel på hver trening. Bare kom i gang, så skal du se at det skjer saker og ting etterhvert :)

Må bare spørre hva du veier og hvor høy du er, for det er mange som har en helt fin vekt i forhold til høyden og kanskje bare trenger å stramme opp og ikke har så mye ekstra fett som man gjerne ser selv ;)

Tusen takk for svar begge to. Så ut som veldig bra program. Har trent mye styrke før i tiden, så jeg kjenner igjen øvelsene. LeanMachine: Jeg er 169 høy og veier 77 kilo. Jeg har tatt av 10 og har ca 12 igjen. Har ikke som mål å bli fettfri, men har mye oppstramming å gjøre. Dessuten har jeg fettet samlet rundt midten og på overkroppen, så det er langt inn til synlige muskler......

Tusen takk for svar begge to. Så ut som veldig bra program. Har trent mye styrke før i tiden, så jeg kjenner igjen øvelsene. LeanMachine: Jeg er 169 høy og veier 77 kilo. Jeg har tatt av 10 og har ca 12 igjen. Har ikke som mål å bli fettfri, men har mye oppstramming å gjøre. Dessuten har jeg fettet samlet rundt midten og på overkroppen, så det er langt inn til synlige muskler......

Da foreslår jeg at du setter i gang med det programmet og spiser som du sikkert har sett har funket for de 10 kg du har tatt av. Good job, dette får du til :):D Hold oss oppdatert, moro å følge med ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...