Gå til innhold

Flytende kalorier


Urias

Anbefalte innlegg

Hei !

Har et kort spørsmål angående flytende kalorier. Juice, Saft, Brus osv er drikke du bør unngå i en vektnedgangsfase har jeg skjønt. Spørsmålet er rett og slett: Inngår melk i denne listen ? Jeg drikker ca 7-8 dl ekstra lett melk pr dag, er dette positivt/negativt... burde jeg kanskje kutte ut dette ?

Spiser også naturell yoghurt så og si vær dag, blir dette sett på som " usunt " / sunt ?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min påstand; det finnes ingen usunne matvarer, bare usunne mengder. Og hva "sunt" er, er helt avhengig av hvem du er og hva du gjør.

Er du 150cm, 150kg og spiller 150 timer GTA i mnd.. da har du helt andre behov enn en på 180 cm og 60 kg.

Ekstra lett er det ikke stort med.kalorier i, typ... 500kcal i en liter ( ren gjetning, utifra at det er ca 650 kcal i 1 liter helmelk. ) følgelig er det ikke stort med energi du får i deg, men.vi vet null og niks om deg, hva du spiser ellers eller hva/om du trener.

Det blir litt som å spørre om " hvor mye koster en dyr bil?"

Det kommer an på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra lett er det ikke stort med.kalorier i, typ... 500kcal 380kcal i en liter.

Bare for å understreke poenget ditt litt mer (y)

Tango-Tangen, trives du med å drikke såpass mye melk? Sliter du med å komme i underskudd? Går du mye sulten? Hvis ja, nei og nei, så er ikke melkedrikkingen noe problem. Fin kilde til ekstra protein bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å understreke poenget ditt litt mer (y)

Tango-Tangen, trives du med å drikke såpass mye melk? Sliter du med å komme i underskudd? Går du mye sulten? Hvis ja, nei og nei, så er ikke melkedrikkingen noe problem. Fin kilde til ekstra protein bare.

Takk skal du ha, regnet med jeg var ganske langt unna mål der ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underskudd har gått bra i det siste. Kan nevnes at jeg er en gutt på 18 år, 90 kg ( 97 for 2 måneder ca ) og 190 høy.

Trener styrke 3-4 ganger i uken, gjerne etterfulgt av cardio. Tenkte mest på at om det ikke er nødvendig med så mye melk, så sparer jeg gjerne noen kalorier der jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...