Gå til innhold

Kostholdsplan og protein


Chemmai

Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på et par ting angående oppsett av kostholdsplan:

1. Jeg har tatt en TANITA-test, der det viser seg at fettprosenten min ligger på 23,5%. Jeg ønsker å gå ned til rundt 19%, og vet at at jeg da må ligge i kaloriunderskudd. Nå spiser jeg rundt 2000 kcal per dag(trener cardio 4 timer i uka + styrke 2-4 økter,da som 2-splitt). Min BMR er i følge testen på 1474kcal per dag. Vil det da si at jeg bør ta utgangspunkt i dette tallet på hviledager og justere meg oppover på treningsdager, eller få i meg 1474kcal på treningsdager og heller kutte ned på hviledager?

(Har ikke tenkt noe over fettprosenten før nå)

2. Skal man innta like mye proteiner på treningsdager som på hviledager?

Håper på litt hjelp, takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyde? vekt?

Ville heller prioritert styrke fremfor cardio, men mindre du liker det veldig godt! 1474 kcal vil jeg annta er det kroppen MÅ ha for å fungere optimalt. Så anbefaler å ikke gå under dette. Fitnessbloggen sin kalorikalkulator er å anbefale!

Jeg passer best på dagene jeg trener å få i meg nok proteiner, men ligger nok ikke langt unna på hviledager heller. Og det funker bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorikalkulatoren på fitnessbloggen sier at du skal innta rundt 2000 kcal, så ville ligget rundt 300 kcal i underskudd på ikke treningsdager og rundt 2000 på treningsdager. Er ingen ekspert på dette, men jeg tror du burde prøve å ligge rundt 2000 i et par uker og se hvordan vekta/fettprosenten endrer seg, for å så justere opp eller ned. :) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...