Gå til innhold

Innspill og råd til 3 splitt


Charlotte Lund

Anbefalte innlegg

Dag 1:

Knebøy 5 x 6-8

Bulgarske utfall 3 x 15

Stående roing 3 x 10-12

Benkpress 5 x 6-8

+ en øvelse for skuldre, er ikke sikker på hvilken. Forslag?

Dag 2:

Markløft 5 x 6-8

Brystpress 3 x 10-12

Chins 3 x 6-8

Dips 3 x 6-8

Dag 3:

Knebøy 5 x 6-8 eller beinpress 3 x 12 (kommer litt an på hvor jeg trener)

Strak mark 3 x 8-10

Skulderpress 3 x 10-12

Bicepscurl 3 x 12

+ tricepsøvelse. Forslag?

Jeg kjører også øvelser for mage og korsrygg hver trening. Om noen har noen gode øvelser her så er det bare å si i fra!

Tenker å kanskje prøve meg på militærpress, har aldri prøvd det før så får se hvordan det går! Men hvor bør jeg i såfall putte det inn i programmet? :-)

Det jeg lurer på er om dette er et bra program med tanke på hvilke øvelser som er samme dag, antall øvelser, reps og sett og om det er øvelser jeg skal ta vekk eller legge til :) Driver med styrkeløft, så trener for å bli sterk i markløft, knebøy og benkpress. Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser mer ut som 3 dager med fullkropp enn en 3splitt.

Siden du trener styrkeløft vil jeg anbefale deg å se på Sheiko eller Dietmar 2 programmer som er 3 dager i uken og som er et fullkroppsprogram. i en 3splitt deler man kroppen inn i 3 deler sånn som man finner passende og trener hver del mye hardere enn man ville gjort i et fullkroppsprogram, det involverer ofte trening til failure og forced reps som kroppen trenger litt lenger tid for å restituere helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...