Bønna Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Har vanligvis brukt og bulket på høsten, og deffet på våren. Deffingen har aldri blitt bra nok, og når jeg i tillegg ser at Børge Fagerli skriver et lite innlegg på face om at bulking når fettprosenten er godt over 10, vil kunne vanskeligegjøre at kcal inntaket blir brukt der vi ønsker, pluss at det kan hemme ønsket muskelvekst. Derfor har jeg bestemt meg for å deffe til jeg er fornøyd nå, og tenke langsiktig mot neste sommer. Målet blir da rooolig vektnedgang (cm viktigere enn kg) og beholde mest mulig av muskelmassen. Det vil si at jeg ikke skal ha noen bulkeperiode i det hele tatt, og heller satse på vedlikehold når målet er nådd. Det som er spikret, det er bootcamp med hinderløypeintervaller og tabata på tirsdag, og tabata på torsdag. Dette er gruppetimer, og kan derfor ikke gjøres om. Hadde opprinnelig laget meg et program med en 3 splitt, og uka skulle da være slik: mandag: rygg-biceps tirsdag: bootcamp onsdag: bryst-triceps torsdag: tabata fredag: hvile lørdag: ben søndag: helkropps - base Men det er såpass mye burpees og push ups varianter i gruppetimene, at bryst-triceps får MYE juling i løpet av de tir-ons-tor. De får jo juling på annen måte på tirsdag og torsdag, ettersom det da er mange og hurtige reps, mens på onsdag er det få og tunge reps. Men føler likevel at dette blir drygent. Vurder å flytte bryst-triceps dagen til fredag, men vet ikke om det blir optimalt det heller.. Har trent styrke i en god del år nå, så kroppen har en høy toleransegrense for styrketrening. Innspill? Helt nytt program? Enkel omrokkering? Det er veldig mye bentrening på gruppetimene, så den dagen må være lør el søn. JA, jeg vet at kosten er viktig, og den er regulert og planlagt, det er kun treningen jeg ønsker innspill om. Kort sagt er det jeg vurderer i stedet, er etter PHAT prinsippet (ja, jeg vet det er mest populært for muskelvekst). Gruppetimene er høyreps og intensive, så om jeg trener en tung underkropp og en tung overkroppsdag, og en høyreps helkroppsdag i tillegg til gruppetimene f.eks? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25058-n%C3%A5r-gruppetimer-kommer-inn-i-programmet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 PHAT samtidig som deff og bootcamptrening? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25058-n%C3%A5r-gruppetimer-kommer-inn-i-programmet/#findComment-873623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Var vel det det jeg skrev over, var det ikke? Det er da snakk om prinsippet, men tung og lett trening i samme uke.. Hvor gruppetimene blir de høyrepstreningene, så tar jeg tungrepsdagene i styrkesalen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25058-n%C3%A5r-gruppetimer-kommer-inn-i-programmet/#findComment-873674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.