Gå til innhold

Program uten knebøy (lolwut)

EgF

Anbefalte innlegg

På grunn av en kronisk betennelse vurderer jeg å forsøke et treningsprogram uten hoftefleksjon, da jeg har lest at dette ihvertfall kan lette symptomene ved det problemet jeg har.

Før det blir ramaskrik her, det er ikke sånn at jeg har lyst til å kutte ut knebøy. Knebøy er knegøy, og det har utgjort kjernen av styrketreningen min i 2 år. jeg syntes faktisk veldig synd på meg selv som skal ta det vekk. Men hvis det kan gjøre at jeg blir fortere friskmeldt så er valget ganske klart. Så får jeg bare bøye til krampa tar meg seinere!

Forslag til program:

Fullkropp, tre dager i uka ABA-BAB:

Oppvarming:

Foamrolling

sintkatt-snillkatt

rygghev

statisk mageøvelse

A)

Leg extension 8x5

skulderpress med stang (tenkte å programmere denne etter Wendlers 5/3/1 opplegg) SS. med facepull

strake markløft 5x3

Roing med stang 8x3 (siden man holder hofta i ro her tror jeg det skal gå greit)

B)

Pull ups (annenhver økt chins og pullups, bytte på å jobbe mot total, pause i toppen og mange set med få reps)

??? (skulle gjerne hatt en for front på lår her)

Decline push ups med vekt 10x3 SS med facepull

lår curl 8x5

Er det noen som har noen innspill til flere øvelser jeg burde ta med, eller til sammensetningen? En øvelse for forsiden av lår til økt B? All hjelp mottas med takk =)

tenker også å komme i gang med litt jogging/løping ved siden av da det vistnok også skal hjelpe, hvis noen har forslag til hvordan man kan programmere dette på en fornuftig måte er jeg ALL ears, her er jeg helt blank :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...