Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 3 styrkeøkter jeg roterer på;

1. bryst og skruldre

2. rygg og triceps

3. bein og biceps

Jeg vil gjerne bytte over til 4 økter; 2 overkropp og 2 underkropp.

Hvilke øvelser er viktig å ha med? Jeg har alle baseøvelsene med,

og så lurte jeg å bytte ut øvelser som tar mer fokusert på ett område, med øvelser som tar større områder? Som for eksempel ha hang ups (håndflatene mot meg) i stedet for bicepscurl? Rett meg om jeg er helt på viddene her :-)

Fortsetter under...

Tja, benk, bøy, mark, skulderpress, pullups, dips , pluss kanskje strakmark og glute bridge siden du er en frøken, burde gi deg nok å bryne deg på.

Hangups tar på biceps, men den tar og en god del på lats og øvrig øvre ryggmuskulatur, så med mindre du har en skikkelig heftig rygg med bittepittesmå armer, får du nå trent mer med hangups.

Klart det er, du kan f.eks kjøre en dag med tunge vekter og lavt volum, og en dag med lettere vekter og mer volum?

F.eks tung overkropp ;

Benkpress 3x5

Skulderpress 3x5

Curls

Pullups

Tung underkropp;

Knebøy 3x5

Markløft 3x5

Glute bridge 5x5

Og om du orker, utfall.

Lett overkropp;

Benk 3x8-12

Press 3x8 -12

Dips - Det du orker.

Curlz

Lett underkropp -

Bøy 5x5

Mark 5x5

Strakmark 5x5

Farmer walks

Utfall

Ellers er det ikke sånn at du MÅ ha femti forskjellige øvelser per gang du er og trener, det er bedre med to bra økter enn fire dårlige. kvalitet er alltid bedre enn kvantitet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...