Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 år gammel, er 163cm og veier 46 kg. Jeg spiller fotball hver dag, trener styrke ca tre ganger i uka og trener utholdenhet 1-2 ganger i uka. Jeg blir fort for lett av vekt i duellene og har lyst til å i hvert fall bikke 50 kg før jul, men samtidig vill jeg bygge muskler ikke bare legge på meg mye fett. Angående kosthold spiser jeg mye mat, ca fem måltider til dagen som inneholder mye karbohydrater, proteiner og nok energi. Jeg vil tro jeg ligger på opp mot 3000 kcal per dag, men er det nok? Jeg unner meg heller aldri noe søtsaker eller kaker, bør jeg unne meg litt av og til eller hva synes du? Gi noen tips hvis du kan :-D

Fortsetter under...

Dersom du spiser 3000kcal hver dag, så burde du nok veie mer enn 46kg. Foreslår du går inn på diett.no og loggfører alt du spiser/har spist i noen dager, så ser du fort hvor mye du får i deg. Regner med det er endel mindre enn 3000kcal, men jeg kan jo ta feil. Jeg veier nå 71kg og ligger på 2800kcal og går opp i vekt.

Jeg er 16 år gammel, er 163cm og veier 46 kg. Jeg spiller fotball hver dag, trener styrke ca tre ganger i uka og trener utholdenhet 1-2 ganger i uka. Jeg blir fort for lett av vekt i duellene og har lyst til å i hvert fall bikke 50 kg før jul, men samtidig vill jeg bygge muskler ikke bare legge på meg mye fett. Angående kosthold spiser jeg mye mat, ca fem måltider til dagen som inneholder mye karbohydrater, proteiner og nok energi. Jeg vil tro jeg ligger på opp mot 3000 kcal per dag, men er det nok? Jeg unner meg heller aldri noe søtsaker eller kaker, bør jeg unne meg litt av og til eller hva synes du? Gi noen tips hvis du kan :-D

E du gutt eller jente?

Jeg er gutt :D

Du er 16 år og brenner MASSE kalorier bare på å vokse. Du trenger ikke å tenke på at du skal legge på deg masse fettvekt av å øke kaloriinntaket med så aktiv livsstil. Om du ikke beveger deg oppover på 3000 kcal så må du øke. Du kan nok fint gå opp til nærmere 5000 kcal. Øk med nøtter, oljer, avokado etc til de forskjellige måltidene så vil du kunne øke med en del kalorier uten at du må spise så mye mer(om du føler at det blir mye mat)

Du sier du har 11-12 treningsøkter i løpet av en uke. Er dette gjennomsnittet eller er det den mest aktive uka du har hatt i det siste?

Det enkleste vil nok være å bare øke matinntaket gradvis til du går oppover i vekt :) Spis to skiver ekstra hver dag, eller spis en pose chips på lørdag!

• 2 uker senere...

Annonse

Du sier du har 11-12 treningsøkter i løpet av en uke. Er dette gjennomsnittet eller er det den mest aktive uka du har hatt i det siste?

Det enkleste vil nok være å bare øke matinntaket gradvis til du går oppover i vekt :) Spis to skiver ekstra hver dag, eller spis en pose chips på lørdag!

Takk for tipset :-) jeg trener 11-12 økter i uka i gjennomsnitt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...