Gå til innhold

Alt for mye mat? for lite?

Infa

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned myfitnesspal idag, for å sjekke hvordan jeg lå an når det kom til inntak av mat, jeg fikk regnet ut at for å ligge på vedlikehold burde jeg ligge på 1800kcal om dagen.

Dette i seg selv er ikke så vanskelig å oppnå, men når jeg trener 1-2 ganger om dagen i tillegg, så er det jo komplett umulig å treffe antall kalorier jeg skal innta, jeg er mer eller mindre mett hele tiden, men jeg ligger fortsatt en god del under målet.

Foruten om det, så virker det ikke som om jeg går ned i vekt, selv om jeg "ligger" langt under daglig inntak av kalorier.

Er ganske sikker på at jeg skrev inn rett, selv om grammene kanskje ikke er helt spot on, er det umulig ikke så stort avik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lurer på hva som ikke stemmer med at du spiser under 1800 kcal om dagen (som ifølge klorikalkulator er vedlikehold), når du trener 2 ganger om dagen og er konstant mett? Er målet å gå ned i vekt? Hva trener du? Info...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer på hva som ikke stemmer med at du spiser under 1800 kcal om dagen (som ifølge klorikalkulator er vedlikehold), når du trener 2 ganger om dagen og er konstant mett? Er målet å gå ned i vekt? Hva trener du? Info...

Burde ikke jeg liksom være "sulten" nok til å spise mer, ettersom jeg ligger såpass mye under?

Jeg trener som oftest en time styrke, og en time kardio (ikke ilag da)

i tillegg til sykling til og fra trening, som kanskje tar 45 minutter totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag? Hvor høy er du og hvor mye veier du da? Hvor mye ligger du under?

Kan jo være at kroppen din har vent seg til å få for lite mat. Magesekken er elastisk og vil kunne tilpasse seg å bli mett på mindre mat vil jeg tro! Jeg føler ihvertfall at hvis jeg ligger veldig lavt en stund blir kroppen vant til det og jeg slutter å være sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver dag? Hvor høy er du og hvor mye veier du da? Hvor mye ligger du under?

Kan jo være at kroppen din har vent seg til å få for lite mat. Magesekken er elastisk og vil kunne tilpasse seg å bli mett på mindre mat vil jeg tro! Jeg føler ihvertfall at hvis jeg ligger veldig lavt en stund blir kroppen vant til det og jeg slutter å være sulten...

164, 59kg ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...