Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bedre bevegelighet kan føre til dårligere spenst, noen ganger, ettersom det er mindre strikkeffekt i muskulaturen.

men vil ikke større bevegelighet gi bedre samspill mellom musklene? Har du noen kilder å vise til? Jeg finner absolutt ikke noe fasit på dette... haha

Bedre bevegelighet er vel heller med på å muliggjøre bedre bevegelse over større lengder enn om bevegeligheten er dårlig, vil du ha bedre bedre samspill mellom musklene , er det nok bedre å få de til trene spesifikke bevegelser med få repetisjoner og tung belastning, om jeg har forstått riktig.

Spenst er vel relatert til eksplosivitet, altså evnen til å utvikle kraft fort, som igjen stammer fra evnen til å produsere kraft; styrke. At sterke mennesker er mer spenstige enn svake sier jeg ikke, men jeg antar at personer med godt opptrent eksplosivitet er mer spenstige enn folk med dårlig eksplosivitet.

Men dette er kun synsing

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...