Gå til innhold

Hvorfor ikke markløft?


psychgeek

Anbefalte innlegg

Baseøvelsene er viktige for oss nybegynnere, messes det. Greit nok. Jeg stoler på FB og kjører på med programmet deres:

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Men hvorfor er ikke markløft med i programmet? Har hørt andre forståsegpåere si at det skal være gode grunner for å ikke trene akkurat denne øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Lurer du på hvorfor baseøvelser som markløft og knebøy mangler? Om du føler deg komfortabel med disse øvelsene, eller får hjelp til å lære dem, kan du bytte ut beinpress med knebøy og/eller sittende roing med markløft. Vi har valgt å fokusere på et effektivt og forholdsvis enkelt nybegynnerprogram.

Husk at dette også er ment å være det første programmet du kjører. Har du trent useriøst tidliggere så er det helt greit å begynne her og få en god innføring i styrketrening. Men dette er ikke et program du skal kjøre i lang tid. I artikkelen er det mange forslag til programmer som vil være en naturlig fortsettelse og disse fokuserer mer på baseløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ikke merke til det avsnittet, beklager :)

Har egentlig lest beinpress som knebøy og kjørt på med det uansett.

Jeg er kun på uke 5 av dette programmet, tenkte å i det minste kjøre det ut de 8 ukene, deretter se videre på de vedlagte programmene hva som passer meg best.

Hvis du legger til knebøy og markløft kan du gjerne kjøre programmet så lenge du har framgang på det. Bare pass på at du ikke ender opp med å bruke de samme vektene fra gang til gang, da blir du ikke noe sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...