Gå til innhold

2 splitt?


Gompen

Anbefalte innlegg

trenger litt hjelp fra dere til en 2 splitt, er gåen i ryggen, skuldra og hals, etter jeg ble påkjørt her i høst, og har fått klarsignal til å starte å trene igjen.

hvilke øvelser vil dere anbefale til skuldre som itj e helt go og en ubekvem rygg? og selvsakt til resten av kroppen?

takker for alle innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2-splitt - Tja...

Dips

Pushupsvariant

Sidehev

Benkroing

Pushdown

Knebøy/Beinpress

Bulg utfall

Pendlayroing / Rack pull

Chins/Nedtrekk/Pullups

En-arms roing

Biceps i kabel

Strake markløft / Lårcurl

Pallof press

Hengende beinhev

En dag med 5-8 reps - en dag med 9-12 rep. Hold deg rundt RPE 8.5 i starten. Dvs 2-3 reps i reserve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører 2 splitt kjører jeg som regel en overkropp/underkropp splitt enn en push/pullsplitt

jeg har 2 forskjellige rutiner til hver dag i uken hvor økt 1 en på en side og økt 2 på andre siden av skråstreken.

overkropp Dag1/dag2

Benkpress/militæpress

Dips/smalbenk

Chins/Chins

stangroing/hantelroing

Sidehev/facepulls

Triceps øvelse®/ Biceps øvelse®

Underkropp dag 1/dag2

Markløft/knebøy

Frontbøy/Goodmorning eller rackmark

Etbenspress/ hamstringøvelse®

Mage/ mage

Dette er da bare et eksempel på hvordan jeg kunne funnet på å lage en overkropp/underkropp splitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pent forklart :)

Er jo en god start, så evt variere øvelsene etter en stund? For er vel ikke så mange øvelser som er mer for jenter og ikke...

I tillegg til dette så må jeg trene korsrygg, så er vel ikke i veien for å legge inn noen fler!

*takker pent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...