Gå til innhold

Kan disse tallene stemme?


prebnoz

Anbefalte innlegg

hola!

satt tilfeldigvis å lurte på hvor mye jeg bruker i løpet av en normal dag og kom fram til disse tallene. egentlig vil jeg litt ned i fettprosent før jeg fortsetter å leangaine, eller optimalt å bygge muskler samtidig som det lille fettet over magen blir borte :p ligger på alt mellom 2000 og 3000 kcal om dagen og ut i fra denne bør jeg jo da gå ned i vekt..

men stemmer disse tallene tro?

se vedlagt bilde.

post-19733-14440956476567_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fascinerende nettside. Hvor mange kalorier man forbrenner ved å sitte på do. Hvordan klarte folk å trene og ha et godt kosthold før i tiden uten slik livsnødvendig informasjon? Forøvrig så enkelte av verdiene noe høye ut, men det er jo, som kjent, umulig å si. 900kcal på en styrkeøkt hørtes rimelig mye ut blant annet, samtidig er det snakk om nesten to timer, kanskje med noe høy intensitet (korte pauser, mange sett, mange repetisjoner?), og du er jo ikke direkte bitteliten heller. Har du sittet over åtte timer og studert i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et eksempel, når jeg brukte dine verdier og la til 110 minutter styrketrening med lett/moderat anstrengelse fremfor svært anstrengende, som du gjorde, ga dette en forskjell på 450kcal mindre. Så kan man jo da diskutere rundt hva som er lett/moderat/svært anstrengende trening. Under enkelte av mine styrkeøkter sitter/står jeg og hviler nærmere 3/4 av tiden jeg tilbringer på senteret (mer eller mindre). Selv om jeg løfter tunge vekter, mange sett og totalt mange repetisjoner, ville jeg ikke kalt det 110 "svært anstrengende" minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...