Gå til innhold

innspill på treningsprogram. evt nytt?


cool whip

Anbefalte innlegg

jeg prøver som regel å få trent hver muskelgruppe opp til to ganger i uken (f.eks. bryst, rygg, bein, skuldre og bi/tri). Jeg har hovedfokus på baseøvelser; benk, bøy, mark, militærpress.

det jeg lurer på er om det finnes løsninger på hvordan man får gjort dette i praksis, for best mulig effekt.

f.eks.

Økt 1: benkpress, skråbenk/manualer, flies - knebøy, utfall, utspark (trener som regel kun knebøy)

Økt 2: markløft, pullups, hantelroing - militærpress, sidehev, face pulls

mandag økt 1

tirsdag økt 2

onsdag hvile

torsdag økt 1

fredag økt 2

Jeg får ikke direkte trent så mye biceps eller triceps, men det hender jeg tar litt triceps på økt 1 og biceps på økt2.

Er dette en grei måte å sette opp programmet sitt? bør jeg gjøre noe annet? blir det for mye?

genrell info: 23år, veier 90kg, 180cm, har trent relativt regelmessig i 2-3år.

er en stund siden jeg har makset på div øvelser, så jeg kan bare slenge med hva jeg trener med i nevnte baseøvelser: benkpress 120kg (5-5-5-5), knebøy 120kg(3x10), markløft 170kg (5-5-5-5), militærpress 60kg (3x10)/skulderpress hantler 36kg (3x10). Jeg følger ikke noe fast mønster på set eller reps. Men jeg begynner ofte med få reps og set når jeg øker, for og så øke set og reps etter en liten stund - deretter øke kg for å så gå ned i set og reps igjen.

ps jeg er klar over at det ikke henger helt på grep at jeg er såpass dårlig i knebøy spesielt i forhold til benkpressen, gjerne markløften også. men jeg har ikke alltid vært så flink å trene bein, men jeg har hatt en del fokus på bein i det siste.

Målet med treningen er ikke nødvendigvis at jeg skal bli større, men heller sterkere - så jeg bør vel holde meg til få set og reps.(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...