Gå til innhold

Hvordan begynne å trene og få et godt kosthold?


iidamariie

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er ei jente som er 155 cm høy og har så lyst å komme i form. Jeg veier ca 65/70 kg(er litt usikker) og har ikke et godt kosthold. Er heller ikke flink å trene, dessverre.

Nå har det seg slik at jeg har sett og lest om fitness(spesielt Bikini), kjenner at jeg blir mer og mer inspirert!! Jeg har klart å booke time på Actic hvor jeg skal ha en prøvetime med instruktør. Nok om det,

Jeg har da tenkt å ha et fullkropps program siden jeg er nybegynner. Har lyst å få mere muskler og stramme inn kroppen(spesielt MRL området) så er det noen spesielle øvelser dere vil anbefale? Hvor lenge holdt dere på med dette, eller begynte dere med en gang på et splitt program?

Også tar jeg gjerne imot råd om kosthold og hva man burde spise, hvor mye osv.. Har prøvd å lese meg til dette, men er dessverre ikke så lett.

Takk for all info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVORDAN begynne å trene? Er vel bare å begynne! :)

Jeg vil anbefale som du sier selv, fullkroppsprogram. Jeg har trent det så og si siden jeg begynte (ca desember var det vel jeg begynte seriøst) og kommer til å fortsette med det så lenge som mulig.

Øvelser du helt sikkert bør ha med er knebøy, markløft og benkpress. Pullups/chins er supert om du får det til, eller f. eks pushups. Stående roing, militærpress, hip thrust og bulgarske utfall er også greie øvelser.

Kostholdet kommer jo veldig an på hva du liker/hva du allerede spiser og hva målsetningen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte å begynne med det også kanskje etterhvert ordne et splitt program.