Gjest Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg har trent styrke i ca. ett år men grunnet lite kunnskap har jeg hatt liten progresjon. Nå har jeg startet med RYP, men er usikker på om det er "optimalt" nok. Jeg trenger tre dager i uken, hvor jeg først har intervall på spinning med 1 min rolig og 30 sek hardt, totalt 15 sett. Så har jeg følgende: (Alle vektene er per hånd og manualer) Knebøy (20 kg) Benkpress (15 kg) Enarms roing (17,5 kg) Arnold press (7,5 kg) Biceps curl (10 kg) Triceps press (5 kg) Nedtrekk bredt, håndbak mot meg (30 kg, totalt) Nedtrekk smalt, håndflate mot meg (30 kg totalt) Jeg har 8 repetisjoner (er i 2. uke), og 3 sett av de tre første øvelsene og 2 av de resterende, samt 1 min pause mellom hvert sett og øvelse. Fordi jeg bare har muligheten til å øke med 2,5 kg på manualene, tar jeg først ei uke slik det står, så legger jeg på et sett på alle øvelsene i uke nr. 2 før jeg øker uka etter der igjen. Etter dette har jeg 5 mageøvelser. Totalt bruker jeg litt over en time. Målet mitt er å gå ned litt i fettprosent, stramme opp og få mer markerte muskler. Jeg trente tidligere mellom 5-7 dager i uken, men føler ikke lenger jeg har tid til det. Men, vurderer å legge inn 1 til 2 økter til om jeg får innspill på at det vil utgjøre en stor forskjell. Ønsker f.eks. å legge inn en økt yoga og evt. en HIIT for hele kroppen. Hva tenker dere om dette programmet? Bør jeg legge inn flere økter for å oppnå målene, og dette bare er standard vedlikehold som sørger for at jeg holder meg noenlunde i form? Hvordan kan jeg forresten gjøre intervallene hardere på spinning, og hvor tungt bør jeg ha det i 1-minutt sekvensen? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24339-er-jeg-p%C3%A5-rett-vei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forsvarsdama5.0 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Hei! Som jeg leser det har du ett hovedmål: - ned i fettprosent, stramme opp --> markerte muskler. Hvis du vil oppnå dette må du kutte ned på spinninga. *vinninga går opp i spinninga*. Du må derimot trene mye hardere styrke. Styrke bygger muskler, ikke spinning. Og du må spise mer. Jeg aner ikke hva du spiser, men hvis du vil ha markerte muskler må du få mer muskler, og kroppen trenger overskudd for å vokse. Om du trener tung styrke vil du ikke legge på deg (særlig av) fett. Selvfølgelig er det viktig med utholdenhetstrening også, men 1-2 økter i uka er nok. Ikke: - Ta flere økter, eller lenger varighet på dem. Du har nok antall økter, og de er lange nok - Tren styrke etter spinning. Da har du (omtrent) tømt glykogenlagrene (hvor du får energi fra, der maten lagres), og har ikke energi til styrke. Det er misforstått at man skal trene så mye kondisjon når man skal ned i fettprosent. Man strammer ikke opp ved å bli spinkel. [ATTACH]119102[/ATTACH] Vil du se sånn ut? Eller sånn? Kristine Weber på bildet, fantastisk dame! www.kriweb.no. Hvis du vil ligne mer på Kristine, bør du trene mer styrke, og mindre spinning. EDIT: Om programmet du følger er bra eller ikke kan ikke jeg uttale meg så mye om, det viktigste er å få kjørt hele kroppen tungt (sånn at du ikke klarer flere enn maks 10 reps). Sats på baseøvelser og teknikk. Hvordan du kan gjøre intervallene hardere er vel bare å ta i.. Det blir så hardt som du gjør det selv, og hvis du ikke klarer mer så gjør du ikke det bare.. Afterall og Stevern 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24339-er-jeg-p%C3%A5-rett-vei/#findComment-855873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.