Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp.. Har akkurat bestilt denne http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/chained-bcaa-hardcore-180-kapsler

BCAA Hardcore fra Chained Nutrition. Målet mitt er å gå ned litt i fettprosent og opp i muskelmasse.

Så spørsmålet mitt er egentlig, når bør jeg ta BCAA om dagen?

Anbefalt dosering: Innta 3 kapsler 2 ganger daglig. Treningsdager: På tom mage med en gang før og direkte etter økten. Hviledager: På tom mage mellom større måltider.

Jeg går skole og drar til skolen 07:00 og kommer hjem igjen 16:30 så lurer på hvordan dette kan passe inn med BCAA.

Tenker at siden det står på tom mage før og direkte etter økten på treningsdager, og jeg spiser middag 16:30 når jeg kommer hjem, så bør jeg vel da trene tidligst kl 19:00 for å få ha en ''tom mage'' når økten starter, og da ta 3 kapsler før og 3 etter.

Så er det hviledagene.. Som sagt er det skole og alt, så må vel ha denne med meg i skolesekken.. Men her lurer jeg på når jeg skal innta kapslene? Kan jeg ta første dose 06:40 for så å spise frokost 07:00-07:10? Og når skal andre dose tas, jeg tenker enten ca 16:00 på tur hjem fra bussen, dette passer godt siden jeg spiser lunsj i 11 tiden. Eller bør jeg vente med dose nr.2 til utpå kvelden i 7-8 tiden?

Og om dette ikke er så lurt med mine doserings''tider'' så kom gjerne med forslag. Har boksen med meg overalt, så jeg tar det når dere anbefaler jeg bør ta det. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24313-bcaa-hardcore-dosering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt 1 g BCAA pr. kilo kroppsvekt og så fordelt dette jevnt over hele dagen. Du ønsker ikke å få i deg for mye leucine på en gang ettersom det kan gi en negativ feedback på egenproduksjonen og proteinsyntesen. Del det derfor opp i doser på 1-2 g og fordel det jevnt utover dagen.

Mcbain; Så doser på 1-2 g jevnt utover dagen, i 3 kapsler er det 2.4g om jeg ikke tar feil. Så kanskje 2 kapsler annen hver time eller noe slikt. Er jeg helt på bærtur nå?

Trenings-Ove; Unnskyld, Katabol?. Blir ikke dette veldig forstyrrende for søvn kvaliteten?

Det viktigste er at du stikker innom et apotek og kjøper klinisk godkjent måleutstyr. Mange som har brent seg på BCAA fordi de har vært unøyaktige med doseringen. Det er også viktig at du gjør dette i tett samarbeid med lege.

Husk til slutt å vær forsiktig når du nå skal starte på BCAA-kuren din. Selv om du vil bli hardere i muskulaturen og øke raskere i benkpress enn du er vant med så må du ikke glemme at alt kosttilskudd også har sidevirkninger.

Mcbain; Så doser på 1-2 g jevnt utover dagen, i 3 kapsler er det 2.4g om jeg ikke tar feil. Så kanskje 2 kapsler annen hver time eller noe slikt. Er jeg helt på bærtur nå?

Trenings-Ove; Unnskyld, Katabol?. Blir ikke dette veldig forstyrrende for søvn kvaliteten?

To kapsler annenhver time blir ikke mer enn 38,4 g i døgnet. Om du bare veier 38,4 kg og aldri sover er det en god løsning :)

Ville tatt fire kapsler i timen jevnt fordelt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...