Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge hatt lyst til å lage meg et latterlig enkelt program hvor jeg skal fokusere på eksplosivitet. Programmet skal kun inneholde øvelser jeg elsker. Står derfor igjen med markløft, knebøy og hangups. Føler dette dekker kroppen greit. Kommer til å kjøre TUNGT med få reps 2-3 ganger i uken. 1-2 ganger i uken med 40% av maks belastning og eksplosive løft med 100% innsats. Søker synspunkter på dette, både negative og positive. Kom gjerne med forslag til forbedringer. Stikkord: minimalistisk og effektivt.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24265-hurtigheteksplosivitet-mark-b%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

H

Høres interessant ut.

Eksplosive løft krever at en har opparbeidet tildels meget god teknikk og at en ikke sluntrer unna skikkelig oppvarming, men det er en velkjent vei mot forbedret styrke.

:)

Har kjørt en del eksplosiv styrke før, men aldri på denne måten. Er også smertelig klar over gevinsten/baksmellen man får av god kontra dårlig oppvarming ;)

Funker nok greit det, ville hatt med noe Pushpress også.

Hadde lest meg opp på Louie Simmons Westside Barbell metoder.

Der kan man lære mye om å kombinere eksplosiv og tung trening.

Den koster penger, men kan være den ligger ute noen plasser for nedlasting.

Om man ikke skal bruke metodene er det veldig mye bra informasjon.

Slenger meg på aux. Les litt om westside barbell. Her deler de inn uken i dynamic effort og max effort :) Dynamic effort går ut på compensatory acceleration training ( C.A.T ). Her bruker man en submaksimal belasting. Typisk 60-80 % av maks + diverse elastiske strikker. 40 % blir noe lavt

Kan anbefale å prøve isometrisk + C.A.T på eksplosive dager

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...