Gå til innhold

Sirkeltrening vs Løping


Wooper

Anbefalte innlegg

Har drevet endel med intervallløping (4x4) mellom styrkeøktene min i de siste årene, men begynner å gå intenst lei. Bare å sette fot på tredemølla gir meg lav motivasjon til springingen.

Jeg prøver å gå ned i fettprosent, så det er grunnen til cardio'n, men jeg lurer på om det er en bedre (morsommere) måte å gjøre dette på.

Jeg ser litt ann sirkeltrening, da vi har (på SATS) et rom med boksesekker, kettlebells, pullupstenger, F.C.T. stang, og battleropes. Jeg ser for meg et par runder med litt forskjellig opplegg med dette vil gi en like god fettforbrennings økt som 50 min på trampemølla.

Noen som har en formening om dette, eller vet av noe oppsett (50-70 min) som kan forbrenne like godt som et intervalløp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk loggen til FrkHoel, hun bruker sirkeltrening istedenfor kardio.

Med mindre du ønsker å bli veldig god til å løpe så kan du like godt bruke sirkeltrening for å bedre kondisjon samt forbrenne fett. Spesielt om du synes det er morsommere også.

Kult, skal se om jeg finner det. Har ikke noe spesielt ønske om å bli god til å løpe. Tenker å ta litt løping her og der for å passe på at kondisen ikke blir helt borte, men sirkeltrening virker mye morsommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, kjører du da på tid eller reps? Er selv fan av reps

Om du titter i loggboken min så ser du hvilke øvelser og hvor mange øvelser/sett og reps jeg kjører.

har 30 sek mellom hvert sett, kjører 1 runde gjennom alle øvelsene, tar 2 min pause og starter ny gjennomkjøring.

Edit: Vekta du bruker skal du også kunne ta ca dobbelt så mange reps av da det ikke skal være veldig tunge vekter, men vekter du klarer å løfte eksplosivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bare en liten update om noen gidder å se over:

Tar nå oppvarming - 10 min jogging + 5 min på boksesekk

Sirkeltreningen: Pullups (10 reps), Dips (12 reps), Pushups (12 reps), Rows med kettlebells (10 reps), Kettlebell swing (12 reps) og Full contact twist (12 reps).

Gjør 5 runder med dette (tenker å øke til 6 runder). Ingen pause mellom settene. ca 2-3 min pause mellom rundene.

Er dette en bra mal til sirkeltreningen? Skal øke reps gradvis utover. Bør jeg har flere øvelser eller runder eller reps?

Tar ca 45 min å fullføre alt når jeg har 5 runder + oppvarming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette ser veldig bra ut. Hvor lang tid bruker du totalt på de 5 rundene?

Du trenger ikke flere øvelser enn dette, men du kan jo bytte ut en øvelse i blant for å skape litt variasjon.

Thx. På de fem rundene brukte jeg vel ca 30-35 min. Tenker å lage en plan der jeg bytter på øvelsene hver tredje uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...