Gå til innhold

Trening med vonde knær?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

har over en lengre tid nå hatt smerter i knærne.

Har gått til legen med dette, fikk en kur med betennelsedempende tabletter, dette har ikke hjulpet overhodet. Smertene har blitt verre, tidligere hadde jeg kun vondt når jeg satt over en lengre tid, nå har det begynt å gjøre vondt når jeg står og går også.

Har ny time hos legen om en stund og lurer på om jeg nå må kutte all treing frem til da? Eller om jeg kan prøve meg på spinning eller lignende i mellomtiden? Noen som har vært borte i lignende?

Har gått nå ca 2 uker uten treing og ting er ikke blitt bedre av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føles det ut som du har potetmel i kneet når du tar/knar på det ? Hva har du gjort frem til nå, etter du fikk vondt i kneet? Trent mye, trent lite?

Er det betennelse vil bevegelse av leddet gjøre tilstanden bedre, så lenge du ikke OVERbelaster.

Du må finne en balanse mellom trening og hvile, jeg ville nok heller satt meg på en sykkel å kjørt rolig tempo fremfor å satt i gang med en tung spinningtime. Det hjelper å få blod til igjennom leddet. Regelmessig trening er viktig for beholde førligheten i leddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok i starten trent litt for hardt med det vonde kneet. Var i starten bare det ene kneet som var et problemet men har nå blitt begge :mad: I en periode har det vært bedre for meg å være i aktivitet med det da smerten ble borte. Nå har det snudd og det gjør konstant vondt....

Kan ikke si jeg kjenner noe spesielt ved å kna på det....bortsett fra irriterende smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok i starten trent litt for hardt med det vonde kneet. Var i starten bare det ene kneet som var et problemet men har nå blitt begge :mad: I en periode har det vært bedre for meg å være i aktivitet med det da smerten ble borte. Nå har det snudd og det gjør konstant vondt....

Kan ikke si jeg kjenner noe spesielt ved å kna på det....bortsett fra irriterende smerte.

Ville nok tatt det rolig til du får sjekka det hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan sko bruker du?

Jeg slet veldig med kneplager og diverse smerter i leggen samt tilbakevendende senebetennelser. Jeg gikk til legen og fikk bare resept på voltaren. På volvat imidlertid fikk jeg noen øvelser jeg skulle gjøre. Det hjalp ikke. Men etter jeg var på løpetest så fant de ut at jeg har brukt helt feil type sko, jeg fikk feil belastning og trenger overpronasjonsmodell.

Smertene forsvant med en gang jeg byttet sko.

Håper dette var til noe hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...