Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har satt opp følgende forslag til 2-splitt og ønsker tilbakemelding. Har trent ca 1,5 år og har gått fra fullkropp til 3-splitt på den tiden. Trener 3 dager i uka (tirs, tors og søn). Målet med 2-splitten er da å få kjørt hver muskelgruppe 3 ganger hver 14. dag. Er ca 175cm og veier 72kg, spiser bra (tar ikke kosttilskudd) - trener for både for å bygge litt muskler og å bli sterkere, men har ingen ambisjoner om å bli fitnessutøver - en trent kropp er målet. Periodiserer i dag treningen med å variere mellom tunge og lette perioder. Kjører gjerne 4 tunge uker med 3x5 etterfulgt av 3 lette uker med 3x10-12.

Ser følgende program ok ut? Kommentarer? Bør jeg flytte om slik at det blir rygg, bein og biceps en dag og bryst skuldre og triceps en dag? Er da redd for at skuldrene får kjørt seg for mye, derfor rygg og bryst på samme dag, slik at skuldrene får mere hvile mellom hver økt. Kommentarer til antall sett og reps?

Rygg, bryst og skuldre

Benkpress 3x5-12

Nedtrekk forann 3x5-12

Militærpress 3x5-12

Sittende roing 3x5-12

Sidehev 3x5-12

Skråbenk 3x5-12

Crunch/planke 3x15

Bein + Armer

Knebøy 3x5-12

Tåhev 3x5-12

Markløft 3x5-12

Bulgarsk utfall 3x5-12

Bicepscurls 3x5-12

Triceppress 3x5-12

Sideplanke 3x5-12

Takker på forhånd for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23874-tilbakemelding-p%C3%A5-2-splitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser helt ok ut det her, men jeg vil anta at du ikke er så sterk. Du bøyer vel 70-90x5? (Tipper jeg ut i fra treningsoppsettet) I så fall så ser jeg ingen grunn til at du trenger å periodisere i det hele tatt. Du kan sannsynligvis også bøye begge dagene.

Hvorfor er du så lett? Er det abs som er målet? De fire siste øvelsene på hver dag er sløsing med tid når det gjelder styrke.

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut treningsprogrammene her på forumet...X-press programmet til Fjeldberg kan funke bra for deg tror jeg.

Der er det 2 ulike økter og 3 treninger i uken. Varierer mellom tunge dager og dager med mer fokus på volum. Selv kjører jeg X-size programmet, siden jeg er ute etter mer muskler på kroppen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...