Gå til innhold

Carbo blocker


leon haugsdal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe , ja jeg går bare i underskudd med kaloriene og fettet men , er aktiv 7 dager i uken med treningen men holder meg fortsatt samme fett prosent har du noen grunner for hvorfor jeg er det ?

Hva spiste du i går? Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut? Alder? Høyde? Vekt? Hvilke mål har du for treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i går lagde jeg hjemme laget pizza med ost og skinke 2 stykker klokken 3 også spiste jeg igjen klokken 7 da var det grøt og pwo (pre workout) også etter trening drakk jeg en shake med protein , jeg er 17 år 1,78 vekt 85kg

(har trent i et halvt år) målet er å få markerte muskler og få styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som litt vel lite mat, og ikke mye vitaminer/næringsstoffer. Hvis du vil bli sterkere nytter det lite å få i seg så lite energi. Anbefaler deg å prøve å logge maten i en ukes tid, enten på mylog.no eller shape-up app på mobilen, så du vet hvor du ligger. Hvordan trener du?

Problemet er vel at han har en del fett og hentyder at det skal bort. Jeg vet at den jevne fitnessblogger alltid anbefaler mer mat, uansett hvilken målsetning nesten ... men kanskje ta til ettertanke at folk faktisk har fett som skal bort. Det er ikke lite mat når han skal ned i vekt. Skal han ned i vekt, og få bort valpefettet må ha redusere energiinntaket jevnt over og gjerne optimalisere kosten. Ikke øke energiinntaket og bli feitere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at han har en del fett og hentyder at det skal bort. Jeg vet at den jevne fitnessblogger alltid anbefaler mer mat, uansett hvilken målsetning nesten ... men kanskje ta til ettertanke at folk faktisk har fett som skal bort. Det er ikke lite mat når han skal ned i vekt. Skal han ned i vekt, og få bort valpefettet må ha redusere energiinntaket jevnt over og gjerne optimalisere kosten. Ikke øke energiinntaket og bli feitere...

Ja, at han har fettreserver på kroppen som han vil ha bort,det både fikk jeg med meg og har full forståelse for.

Men hvis han i sitt ønske om å få det bort begår den klassiske "mer-er-alltid-bedre"-tankefeilen, og legger seg for langt ned i underskudd,så kan jo det være med på å gjøre ting vanskeligere enn det er nødt til å være. Det var derfor jeg anbefalte en runde med logging, så vi får tallfestet sånn nogenlunde hvor dypt underskudd han er i,og følgelig kan justere dette inn mot et mer moderat tall,hvis det viser seg å være nødvendig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell jeg bruker shape up appen , og trykker inn hva jeg spiser hver dag ... jeg skal ha 3000 kalorier om dagen (ifølge appen) og hver dag så spiser jeg sånn ca 1000 - 1500 kalorier og forbrenner 1000 kalorier nesten hver trenings økt ...

så jeg fikk tips om å kutte ned på maten og jogge mer.. så jeg gjorde det i 2 måneder men det gikk ikke jeg har fortsatt det "valpe fettet" så da begynner jeg å lure er det noe gale hehe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har antakeligvis,som jeg antok, lagt deg alt for langt ned i kaloriunderskudd. Kroppen klarer rett og slett ikke å fungere optimalt på at du spiser halvparten av det du trenger, OG trener masse i tillegg. Spis litt mer, sånn at underskuddet blir håndterbart av kroppen, for der du er nå er sannsynligheten større for at den tærer på muskelmasse og nedprioriterer "ekstrautstyr" over å holde kroppen/vitale organer gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så da må jeg spise utrolig mye kalorier for å holde opp kaloriet mitt ? for å så miste fett prosentet ?

Jeg ville nok ikke gått for å øke kalorimengden "utrolig mye", men jeg ville nok spist litt mer( prøv å legge deg på 2000 kcal istedenfor 1500 i en periode og se hvordan kroppen svarer)

Hvordan treningsprogram følger du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg følgte xpress i en stund men så sluttet jeg med det og begynte med mitt eget

og det er vell mest prioritering av beina kjører 1-2 dager etter hverandre også etter 2 dager så tar jeg armer 1 dag også repeat

(jeg vet ikke om det er helt det jeg skal gjøre men tar gjerne mot tips mot det også hehe )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg vurdert et nybegynnerprogram, da du antakeligvis ikke har sååå mye trening under beltet fra før av.

X-press er ikke noe dårlig program det heller,men jeg vet ikke om supersett og såpass varierende repetisjonsantall er noe særlig vits helt enda, hvis du klarer å bli sterkere, vil muskelmassen din øke, og da blir fettprosenten din mindre som resultat av det.

Prøv Starting Strength f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har hørt at overtrening er bra haha men det er vell for de som har muskler ? :D

Da har du hørt feil. Overtrening er slettes ikke bra,men det skal ganske mye til for å bli overtrent, alt ettersom hvor trent man er fra før av ,og hvordan man spiser.

Nøkkelen til å bli sterk er å gradvis over tid øke belastningen,sånn at kroppen ikke har særlig annet valg enn å bygge styrke for å klare å henge med på strabasene du utsetter den for. Og det er ikke mulig å bli skikkelig sterk uten at det synes på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CT Fletcher ja.. han har et og annet godt poeng, men den episoden han har om overtrening er ikke myntet på deg eller personer i din situasjon overhodet.

Poenget hans var at man ikke skal gå rundt og være så redd for å overtrene at man glemmer å jobbe hardt, men det skal veldig godt gjøres å overtrene når man er nybegynner, for da klarer kroppen å hente seg inn veldig mye fortere enn når man er viderekommen/elite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...