Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg startet å styrketrene i juni, der jeg begynte å trene 4 ganger i uken.

En venn av meg har ei vekt til 6000kr som kan måle fettprosent, muskelmasse, forbrenning, osv.

Jeg tok en måling før jeg begynte å trene styrke, da hadde jeg 76 kg muskler av 94 kg totalvekt.

Etter 40 dager med trening 4-5 dager i uka og inntak på 3-400 gram protein hver dag så har jeg økt total muskelmasse til 78kg, altså 2kg i muskelvekst.

Har hørt med div personer om dette, og de sier at en person som ikke går på streng diett vil ikke "legge" på seg mer enn 5-6 kg muskler i året.

Jeg ser store forandringer før og etter, så det virker som det stemmer i mine øyne.

Så kan dette stemme?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23726-2kg-muskelmasse-p%C3%A5-40-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som Tiwas sier, de vektene kan du ikke stole på. Hvor mye muskelmasse man oppnår i løpet av et gitt tidsintervall er veldig individuelt og avhengige av faktorer som treningserfaring, kosthold, trening, genetikk for å nevne noen. Men hvis du selv er fornøyd med det du ser i speilet spiller det da noen rolle om du har lagt på deg ett, to eller kanskje tre kg muskelmasse. Building body is a marathon not a sprint

2 kg på 40 kg kan nok være reelt om du er helt nybegynner. Økningen vil heller ikke være lineær over et år. Som en pekepinn blir det sagt at man kan bygge 10-12 kg muskler første året man trener seriøst. Men da kan det likegodt være halvannen kg en måned og bare en halvkilo neste måned.

2 kg muskelmasse er ikke uvanlig, om du er utrent, og gjøre alt riktig med trening og kost. Men det er ikke vanlig å legge på seg 2 hver 40 dag resten av året :) Som Odis sier, det vil nok roe seg betrakelig etterhvert :) Men godt jobba, uansett :)

Annonse

Slike vekter er bullshit på å måle slike ting med bare 2 målinger.. Slike vekter er utrolig sensetive for vannprosenten du har i kroppen. Jeg klarte feks å miste 8kg muskelmasse i løpet av et par timer trening på en slik vekt ;) De er greie å bruke som et verktøy over tid, men tallene skal taes med fire klyper salt.. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...