Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere som jobber feks offshore, på båt, eller andre steder der dere er nødt til å spise det som blir servert?

Jeg finner det veldig vanskelig å vite hvor mange kalorier som går inn hver dag. Frokost er stort sett enkelt (Jobber offshore selv) det blir endel egg, melk og grønt. Finner det mye verre med lunch og middag. Får varm rett til både lunch og middag... utingen er at mye er sauset i sammen i forskjellige gryter, supper osv.... Vanskelig å beregne. Å spørre kokken kan være litt vanskelig (Noen vet ikke helt og andre kan finne på å bli sure..)

Noen som er i lignende situvasjoner og har laget seg enkle tommelfinger regler som ser ut til å funke?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23725-skift-arbeid-og-institusjons-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Jeg også jobber offshore.

Her ombord så er det i 9 av 10 måltider alltid noe sunt og velge i, vet ikke hvilke installasjoner dere er på men her så er det sunneste merket med "godt valg". Slik at dette hjelper jo noe, for som du sier så er det ofte sauset sammen i gryter. Jeg spurte kokken om hva kriteriene for å få "godt valg" merket var, nå husker jeg ikke eksakt hva det var. Men jeg husker at det var iallefall innenfor hva som kan kalles for sunt!

Ellers så har jeg lært meg hjemme sånn ca hvilke porsjoner med de forskjellige matvarene inneholder, og velger alltid det reneste alternativet. (Unngår de grytene når det er mulig, tar heller rent kjøtt/fisk).

Men som sagt, jeg har brukt kjøkkenvekten hjemme og lært meg hva det forskjellige sånn ca veier. Dette fungerer meget greit for min del :)

Men jeg også venter spent på den knekte koden.. ;)

Annonse

Vi har tildels store variasjoner i det som blir servert. Høydaren har vært kalde supper(!). For min del synes jeg det blir mye kjøttkaker, gryteretter og annen dilldall som er sauset i hop av rester og litt for mye fritert billig fisk.

Salat baren er som regel bra, men det er lite kaldt kjøtt i den. Å få en boks kesam eller cottage chese av kokken... det kan jeg glemme.

Er vell muligens et krav her og, problemet er at reder har kjøpt den desidert kjipeste kontrakten... og kontraktøren spinker og sparer på alle mulige måter for å få ut noen ekstra kroner.

Har blitt servert mye rart... Har fått gryteretter uten spor av kjøtt, kylling gryter med et minimum av kylling, pølse middager flere ganger i uken osv. Spesielt natt lunsjene kan være ille hvis rette kokken er på vakt.

Tror den sunne fristelser greia er noe som må betales ekstra for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...