Gå til innhold

Perfekt Motivasjon, forvirra ang kcal inntak!


Anbefalte innlegg

Hei! Eg er så klar for ein endring i kvardagen vår, både matmessig og treningsmessig for mor! Eg veger 98 kg, (begynte på 107 kg) eg trener 3 ganger i uka , og det er fordelt slik : Mandag :1 time styrketrening, Tysdag: Intervalltrening (ca 6 km) Torsdag: Kettlebell program Fredag : jogging (4km samanhengande) . Eg lasta ned shapeup appen for å få litt hjelp ang maten min , men eg leser rundtomkring at eg spiser for lite??? I følge den appen skal eg spise 1312 kcal pr da. Er det riktig eller er det for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja , kanskje det var litt vesentlig? Jeg er ei 34 år gamal dame på 169 cm :-)

1300 høres ut som basalforbrenningen din, altså det kroppen trenger bare for livsfunksjonene dine. Så skal du adde daglig aktivitet og trening på det igjen :)

Du har jo allerede gått ned i vekt så du gjør noe riktig iallefall. Over hvor lang tid har du gått ned de 9 kg? Har du regnet ut hvor mange kalorier du har inntatt i denne perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok . Kanskje eg skulle fortelje mi slanke historie? I mai 2010 begynte eg på ein ketose kur. Eg vog då 107 kg og var kjempefortvilt over at eg hadde la det gå så langt. I August 2012 stod alt stille og eg var nede i 90 kg... Eg hadde begynt og trene , eg jogga 5 km samanhengande på 33 min og eg hadde begynt å ta tak i aktiviteten min. Pluttseleg ein dag var det som om eg traff veggen, eg klarte nesten ikkje å løfte beina etter ein 2 km jogging. Det eg lærte i ettertid var at eg tilsatte kroppen min altfor lite karbs (rundt 20 g pr dag) og eg hadde ingenting og gå på lenger. Eg prøvde då og legge til meir Karb i kostholdet mitt , men eg klarte ikkje å finne noko mellomting så alt berre rakna for meg... vekta økte til 95 kg. Så i Januar 2013 fann eg trening eg trivdes med , men kostholdet var heilt på viddene og eg endte opp i 99 kg igjen...

Eg veg no 97,5 kg og eg treng hjelp til kor mykje kcal eg bør innta pr dag? Eg forbrenn (i følge pulsklokka mi) 500 kcal 4. gongar for veka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da tenker jeg at du skal prøve å ligge på 2000 kcal de dagene du ikke trener og 2500 kcal de dagene du trener. Prøv det i 4 uker og se om du går ned. Om du i snitt går ned 0.5 kg per uke så er det perfekt nedgang.

Fokuser på mye proteiner og fett, men ikke glem de gode trege karbsene ;) Kos deg også med en frukt som mellommåltid og gjerne en fruktsalat til dessert :)

Husk også at dette skal være en livsstil, ikke en diett eller Quick fix. Koser du deg med god mat i moderate mengder så er det ikke noe du trenger å nekte deg selv.

Har troa på deg :)

Start i dag og husk å ta målene dine også. Vektnedgang har ikke bare med kilo å gjøre, men også med redusert fettprosent og økt muskelmasse. Så selv om vekt nåla ikke alltid går nedover så betyr det ikke at du ikke krymper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :-) Tusen takk for gode svar :-)

Målte meg sist uke, så tenkte eg at eg kunne måle ein gong pr mnd? Vekta skal og få stå i fred og brukast berre eing gong i mnd... eg har ein lei tendens til å henge meg opp i den vekta :-)

"målbukse" til å krympe inn i er også lagt øverst i skapet .

Igjen , Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) Tusen takk for gode svar :-)

Målte meg sist uke, så tenkte eg at eg kunne måle ein gong pr mnd? Vekta skal og få stå i fred og brukast berre eing gong i mnd... eg har ein lei tendens til å henge meg opp i den vekta :-)

"målbukse" til å krympe inn i er også lagt øverst i skapet .

Igjen , Takk :-)

Vekta har jo egentlig ingenting å si så lenge du blir mindre og føler deg bra med deg selv, så veiing en gang i mnd bare for å holde litt kontroll på ting er faktisk sunnere enn å veie inn slavisk :)

Så fokuser på målene dine, fortsett å trene og være aktiv så vil nok resten gå av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...