Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jente. Har trent styrke med vekter snart et år, styrke uten vekter og løping i 2-3. Mål: Å bli sterkere, og mer utholden. Trener mye baseøvelser+ noen isolasjonsøvelser på de ulike dagene. Tenker å ha med en dag fullkropp styrke (kun baseøvelser) for å få kjørt hele kroppen mer enn i en økt per uke. Ser dette oppsetttet ok ut? Setter pris på tilbakemeldinger og tips framover.

Mandag: Hvile

Tirsdag: Intervaller+ Fullkropp styrke

Onsdag: Bryst/triceps/skuldre

Torsdag: Beindag :cool:

Fredag: Hvile

Lørdag: Intervaller+rygg/biceps

Søndag: Langkjøring

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23632-tilbakemelding-p%C3%A5-treningsoppsett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier ikke dette er noe fasit, men hadde målet mitt vært å bli sterkere + å bli mer utholden, ville jeg kjørt styrketreningen og intervalltreningen på hver sin dag.

Personlig tror jeg du får mer ut av å kjøre et fullkroppsprogram 2-3 dager i uken, da får du kjørt gjennom hver muskelgruppe hver dag, og trener ikke samme muskel to dager på rad.

Har du lest denne? http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ I såfall står det mange gode tips og råd man kan ta med seg selv om man ikke direkte er nybegynner ;) Her ligger også ferdig lagde programmer som har gitt gode resultater for de aller fleste av oss.

Opplegget kan for eks se slik ut:

Mandag: Styrke fullkropp

Tirsdag: FRI

Onsdag: Styrke fullkropp\intervaller

Torsdag: FRI

Fredag: Styrke fullkropp

Lørdag: Langkjøring

Søndag: Intervaller

Dette er da bare et eksempel, som sagt.

Pass på å spise nok og lytte til kroppen, du trener veldig mye og det er lett å gå på en smell ;) Masse lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...