Ms_OA Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Jeg har trent styrke 3 ganger i uken, og ønsker nå å kombinere det med litt kondisjon. Kondisjonsmålet mitt er å bli bedre. Jeg har ikke hastverk. Jeg trener styrke - Helkroppsprogram x 3, Starting strength, og begynner med Krav Maga x 2 i uka. Jeg tenkte at jeg kan trene 0-2 økter 30 min joggeturer i uken (Intervall eller langkjøring) 1-2 korte tabataøkter på spinningsykkel i uken Ser dette greit ut? Hvordan kan man kombinere kondisjon med styrketrening slik at jeg sparer tid? Skal jeg evt jogge 30min før eller etter styrketrening, eller egner tabata seg bedre i forbindelse med styrketrening? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Det spørs akkurat hva du har som mål? Hvis det er å forbedre kondisjonen er det ofte effektivt med en intervalløkt + en langøkt, for eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms_OA Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Jeg tenker bare bedre kondisjon i tillegg til vektnedgang, men siden jeg legger opp til et høyt aktivitetsnivå tror jeg jeg ikke jeg trenger kondisjon for vektnedgangens sin del. Så dersom man prøver 1 økt langkjøring og 1 økt intervall i uken, kan kondisjonen forbedres Har du noen tanker om hvordan man kombinerer dette med styrketrening? Før/etter, samme dag/ulike dager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hvor høy er du og hva veier du? Skal du ned mange kilo? Har du holdt på lenge i underskudd av kalorier? Jeg har alltid lært at hvis du skal holde noe ved like så trener du det 2 ganger i løpet av uken, skal du ha forandring\forbedring så trener man 3 ganger i uken. Men nå vet jeg ikke hva du spiser i utgangspunktet, og kanskje du ikke har behov for å legge til kondisjonen, egentlig? I såfall ville jeg kjørt kondisjonen på dager du ikke trener styrketrening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms_OA Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 168cm og 76,6kg, har ligget i underskudd i ca 4,5 måneder. Starter nytt program neste uke. Har ikke trent noe kondisjon hittil, men har kjørt 3 økter i uka i de siste 2 ukene pga ferie og stryketreningsfri. Har behov for en anelse bedre kondis. Brukte 23min på å jogge/gå/krype 3km, da jeg prøvde meg på Cooper-testen (Det var 26grader og sol). Målet er å løpe 3km på 15-16min. Kanskje dersom jeg kjører 2-3 økter annen hver uke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Man trener på det man vi bli god på Hvis du ønsker å bli god på å løpe 3000 m så er jo selvsagt det man fokuserer på. Men den beste måten å forbedre kondisjonen på er intervalltrening. Ellers ville jeg kanskje tatt en test sånn en gang i mnd på 3km og se om det er noe forbedring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.