Gå til innhold

Fra 3-splitt til 2-splitt, hjelp?


Jma

Anbefalte innlegg

Skal prøve å gå fra tre-split til to-split så jeg får trent hver muskelgruppe to ganger i uka, istede for en gang i uka.

Har prøvd å sette opp en plan selv, med de øvelsene jeg er vant med, som ser slik ut..

Dag 1

Markløft

Iso row

Biceps curl

Omvendt benkpress

(Nedpress? Trenger jeg det?)

Hantelpress

Dag 2

Knebøy

beinpress

Leg curl

Leg extension

Tåhev

Mage

Sånn som formen er idag er jeg mest fornøyd med skuldre/bryst/rygg og minst fornøyd med bein og armer.

Hva tror dere? Er det noe jeg bør legge til, eller kan ta vekk?

Jeg er 178 cm høy, og veier ca 62 kg. Spiser 1600-2100 kalorier om dagen (og ca 80-120 g. proteiner), avhengi av hvor mye aktivitet jeg er i, og om jeg trener styrke den dagen.

Jeg trener så og si ikke noe cardio, men går mye ellers i hverdagen.

Om jeg ønsker å stramme opp og øke musklemasse, bør jeg først prøve å bare fortsette som jeg gjør nå, eller begynne med en cardio økt i uka i tillegg?

Bør jeg spise enda mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt avhengig av hvor mye du løfter,kan det fint være mulig å ha både knebøy og markløft på samme dag, om du har lyst til det.

Omvendt benkpress? Det har jeg aldri hørt om,er det en slags liggende ro-øvelse?

Det ser ut til at du har rimelig mange øvelser for underkroppen,med mark, knebøy,beinpress, leg curl og extension pluss tåhev, Ulempen med så mange øvelser er at de små øvelsene fort kan tappe energien og fremgangen fra de store,så egentlig kan du med fordel bytte ut et par av øvelsene til fordel for baseøvelser/øvelser som tar mer og er tyngre,f.eks utfall eller glute bridge eller rett og slett mer knebøy/frontbøy/markløft/rumensk markløft til fordel for leg curl/extension/beinpress.

Ellers er det lite for skuldrene,og overkroppen så kanskje bytte ut revers-benkpress med benkpress, og slenge på en press-over-hodet-variant? militærpress eller press, kanskje?

60 kg på 180cm høres ikke alt for ille ut,men hvis du er opptatt av å bygge mer muskler skader det neppe å øke inntaket bittelitt.

Ingen motor fungerer godt på for lite brensel, vettu.

Jeg vil påstå du får mer oppstrammende effekt av å øke muskelmassen enn av å drive en masse kardio.

Lykke til(=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...