Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann,

1. Nakken skal være en forlengelse av ryggen. Altså du skal holde blikket ned ca 2 meter foran deg i gulvet.

2. Kanskje ikke nødvendig, men jeg har blitt veldig fan av "nytt oppspenn" for hver rep. På en måte litt som du gjør før rep nr 3.

3. Litt vanskelig vinkel å se det fra, men ser ut som du tar ut knærne for tidlig på vei ned, slik at du ikke senker stangen i en rett linje som du egentlig skal. Du må ta en "omvei rundt knærne" som ikke er helt heldig.

Ellers synes jeg det ser greit ut, og de tingene jeg har kommentert er jo ganske enkle ting å rette på.

My 5 cents.

Prøv og å være mer obs på å dra stanga inntil hoftene i større grad enn du gjør på videoen,det ser ut som at det er litt avstand mellom deg og stanga på vei opp; dette skaper en vektarm mellom stanga og korsryggen,som kan gi problemer over tid.

Vent med å låse opp knærne til stanga har passert på vei ned.

Ellers; prøv å løfte med både overkropp og underkropp samtidig, nå ser det litt ut som at du løfter ræva først, og brekker stanga opp med korsryggen. Det er kanskje ikke noe problem med lettere vekter,men om du lar det fortsette til vektene blir tunge, kan det bli mye herk for korsryggen,spesiellt om du fortsetter å ha stanga et stykke utenfor kroppen.

Edit; og skikkelig oppspenn mellom hver rep må til.

Annonse

Hmm. Noen tips til å løfte med overkropp og underkropp samtidig? Føler jeg sliter litt med det som du sier.

Skikkelig oppspenn mellom hver rep fra nå av!

Du kan jo ta en titt på hvordan jeg pleide å gjøre det før, om det gir noen pointers i retning av hvordan det ikke skal gjøres? =)

For meg har det funket litt å fokusere på å dra stanga "bakover",eller "igjennom hoftene" på veien opp, tror det har gitt meg bedre teknikk på akkurat det punktet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...