Gå til innhold

Er dette godkjent for gerilja??


Amira88

Anbefalte innlegg

Hei

Har lest en del om dette nå og jeg har en del fett som skal brennes bort, veier nå 80 kg og er 163 høy, har trent masse styrke de siste månedene men ikke noe kondisjon og vekten øker.

I dag varmet jeg opp 5 min med gange på nivå 6 på 3d møllen

så løp jeg med nivå 13,5 da løp jeg hardt:

5: 15 sek

13,5: 20 sek

5:15sek

13,5: 20 sek

Osv

til jeg hadde gjort dette i 12 minutter

var veldig svett og sliten etterpå og kjente det på kroppen.

Er dette godkjent eller må man hoppe av møllen? jeg byttet på og løpe og gå på nivå 5 i pausene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette godkjent eller må man hoppe av møllen? jeg byttet på og løpe og gå på nivå 5 i pausene

Fordelen med å la båndet gå på nivå 13,5 og hoppe av når det er pause, er at du slipper å vente på at møllen skal øke farten igjen når du skal løpe etter pausen. På denne måten får du 20 effektive sekund på høy hastighet, kontra det å måtte bruke 4-5 sekund på at møllen skal komme opp i riktig hastighet igjen, og bare få 15 sekund løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint gjøre geriljaintervaller på ellipsemaskinen, og så vidt meg bekjent er det ingen større sansynlighet for hjertestans enn ved andre krevende treningsformer. Mange løper opp mot 20-22km/t på geriljaintervallene og hopper av i pausene. Så lenge du har en gradvis progresjon vil det nok gå helt fint. For å kunne gi alt bør du hoppe av i pausene, da vil du også trolig kunne løpe med høyere hastighet enn du gjør pdd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...