Robin Eriksen Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Som overskriften sier, så trenger jeg hjelp til å komme igang med en sunnere livsstil/kosthold. Jeg er en mann på 24 år, er 188 høy og veier rundt 110kg. Har alltid vært overvektig, og har spilt både håndball og div sport uten att hjelper. Har begynt med Fotball, oldboys 7er fotball nå, og har virkelig satt meg inn for å fortsette med dette utover. Men har lest millioner av tråder om raske vekttap og dietter, men blir ikke klokere av det. Jeg er født med en hjertefeil som jeg er operert for 2 ganger, det betyr att jeg ikke kan prestere 110% på evt aktivitet uten lang oppvarming. Legen har ikke så mye å si om aktivitet bortsett ifra att jeg må ta det etter mitt tempo. Har ett håp om å få en litt lavere vekt og fortsette med samme vekt over tid.' Spiller som sagt fotball i 1,5 til 2 timer 2 ganger i uka og prøver å ta i litt.' Jobber ifra 8 til 5 hver dag og har 1 sønn og en til på vei, som kommer i september, så har ikke altfor god tid til avansert matlaging. Håper noen kan komme med råd og oppmuntring. For det finnes ikke noe verre enn å ikke trives med hvordan man er. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23284-tenger-hjelp-til-%C3%A5-komme-igang-med-ett-bedre-kosthold-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Mitt første tips er å glemme å jakte på de raske løsninger, de finnes ikke. Veier du for mye er enten kaloriinntaket for høyt eller kaloriforbruket for lavt, eller begge deler. Hva spiste du i går? Og hva pleier det å gå i i løpet av en uke? Nøkkelen til varig vekttap er små, varige forandringer, ikke store totalremakes over natten.Mange bekker små Lykke til med ny kid!(: Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23284-tenger-hjelp-til-%C3%A5-komme-igang-med-ett-bedre-kosthold-hjelp/#findComment-829561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grishnackh Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Matlaging kan gjøres veldig enkelt, MEN det er jo også kansje forutsatt at de andre i familien ikkje kommer til å spise det samme som deg når du er på diett. Brun ris, kokt kylling, grønnsaker og noe rømme med litt urter i så er jo middagen dekket. (lag opp for 2 dager i slengen for eks, og bytt ut kylling med fisk ol og varier grønnsaker) Og her kommer det artige, spis middag ( altså samme greiene ) to ganger om dagen, ta det med i en boks til lunsj og resten til middag. Utenom dette så er jo havregrynsgrøt til frukost med melk noe som holder det gående lenge. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23284-tenger-hjelp-til-%C3%A5-komme-igang-med-ett-bedre-kosthold-hjelp/#findComment-830361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
runforit123 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Som overskriften sier, så trenger jeg hjelp til å komme igang med en sunnere livsstil/kosthold. Jeg er en mann på 24 år, er 188 høy og veier rundt 110kg. Har alltid vært overvektig, og har spilt både håndball og div sport uten att hjelper. Har begynt med Fotball, oldboys 7er fotball nå, og har virkelig satt meg inn for å fortsette med dette utover. Men har lest millioner av tråder om raske vekttap og dietter, men blir ikke klokere av det. Jeg er født med en hjertefeil som jeg er operert for 2 ganger, det betyr att jeg ikke kan prestere 110% på evt aktivitet uten lang oppvarming. Legen har ikke så mye å si om aktivitet bortsett ifra att jeg må ta det etter mitt tempo. Har ett håp om å få en litt lavere vekt og fortsette med samme vekt over tid.' Spiller som sagt fotball i 1,5 til 2 timer 2 ganger i uka og prøver å ta i litt.' Jobber ifra 8 til 5 hver dag og har 1 sønn og en til på vei, som kommer i september, så har ikke altfor god tid til avansert matlaging. Håper noen kan komme med råd og oppmuntring. For det finnes ikke noe verre enn å ikke trives med hvordan man er. Abs are made in the kitchen. Så du trenger ikke å bekymre deg for at du ikke skal kunne gå ned uten intens trening. Det viktigste er at du finner et kosthold som passer deg og som du trives med. Tenke livsstil, ikke diett. Om du finner en livsstil som du kan leve med så vil vekta aldri bli et problem igjen. Det er masse god mat du kan spise selv om kaloriinntaket går ned. Jeg tenker at du burde ligge på ca. 2000 kalorier de dagene du ikke trener og ca. 2500 de dagene du trener. Fokuser på renskåret kjøtt fra fisk, kylling, kalkun, biff, fet fisk Trege karbs fra villris, grove kornprodukter Fett fra nøtter, solsikkeolje, avokado etc Masse grønnsaker Frukt som dessert/snacks Sett opp ukesplan for middager sånn at du kan planlegge hva du skal handle på butikken og ikke handler på tom mage Havregrøt er en god frokost. Kokt på vann med oppskjært eple og kanel som er det smakfullt og mettende. Lunsj så er salat med kylling/fisk, avokado og noen rug knekkebrød supert Middag bør bestå av 2-300 gram med kjøtt, en knytteneve villris og masse grønnsaker. Som kvelds er omelett med skinke supergodt. I starten kan det være lurt å bruke diett.no eller noe slik at du kan få en oversikt over hvor mange kalorier du får i deg. Etterhvert vil det gå av seg selv og du kan "se" hva matvarer ca. inneholder. Du kan fremdeles kose deg med på pizza, wraps, gode sauser etc, men finn alternativene som er hjemmelaget og som har mindre dårlig fett og masse salt i seg. Er mange fine blogger etc på nettet der du kan søke opp oppskrifter som er smakfulle og gode som ikke tar lange tiden å lage som hele familien kan kose seg med Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23284-tenger-hjelp-til-%C3%A5-komme-igang-med-ett-bedre-kosthold-hjelp/#findComment-835624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.