Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Poster treningsprogrammet her.

Treningsøkt A:

Knebøy 3 x 5 reps

Militærpress 3 x 5 reps

Chins 3 x max reps (heng på vekt om du klarer flere enn 15 reps)

Dips 3 x 8 reps (heng på vekt om nødvendig)

Stående tåhev 3 x 12 reps

Mage 3 sett

Treningsøkt B:

Knebøy 3 x 5 reps

Benkpress 3 x 5 reps

Pendlay rows 3 x 8 reps

Sidehev 3 x 12 reps

Bicepscurls med stang 3 x 12 reps

Mage 3 sett

+ Markløft 1 x 5 reps, èn dag i uka.

Dette gjør jeg slik AxBxAxx (x = Hviledag)

Jeg er ute etter å legge på meg muskler og øke i styrke. Derfor har jeg kuttet ut alt kardio i trenings-rutinen min og må innrømme at jeg merker resultater på både styrke og masse. Allikevel føler jeg virkelig det er noe som mangler og jeg savner virkelig å gjøre kardio. Lurer derfor på i hvilken grad det vil påvirke treningen min å kjøre en rimelig hard 4x4 økt på tirsdag og torsdag. Vil dette hindre meg nevneverdig fra å legge på meg muskler?

Fortsetter under...

Å kjøre to rimelig harde kardioøkter vil om ikke annet gjøre det vanskeligere for deg å hente deg inn igjen på det som i utgangspunktet er hviledagene dine, hvor du skal la kroppen ruste seg opp og fikse seg selv til neste runde med hardkjør.

Klarer du ikke å hente deg inn, noe du neppe kommer til æ få til, blir det mye vanskeligere å øke særlig i beinøvelsene. Og de er det jo en del av i SS.

Mitt råd; kjør deg ferdig med SS som det er, og lek litt kardio etterpå, eller kjør kardio så lett at det ikke ødelegger for deg selv.

Uansett hva folk skulle si og mene om dette så er dette min mening, og hvis det er vranglære fra meg så er det ikke noe negativ vranglære;

Styrke og Kardio har ingenting å gjøre på samme dag/økt eller på et program hvis du ønsker fremgang i styrke og muskelmasse. Oppvarming skal skje ihht. de øvelsene du skal ha, som f.eks hofteleddsmobilitetsøvelser i forbindelse med knebøy eller pushup, dislocation, rulle i forbindelse med benkpress, eller good mornings med strikk rundt nakken i forbindelse med markløft. Man kan også varme opp til toppsettene, hvis man kjører 5x5 program så kan man kjøre 50x5 60x6 osv til et toppsett eller de 5 siste som er/skal være 80% under 1RM.

Og får å svare direkte på spørsmålet

Vil dette hindre meg nevneverdig fra å legge på meg muskler?

Ja, det vil ta lengre tid å nå målet. Gjør deg ferdig med programmet og er du fornøyd så kan du leke deg litt med kardio eller kjør styrketrening med høye reps.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...