Victor Ryberg Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Hei jeg har trent styrke i ca 3 år nå. Jeg har trent mye forskjellig og nå tenker jeg å gå over fra helkroppsøkter 3 dager i uken til 3 split. Dette er slik jeg har satt det opp selv. Målet er å gå opp i vekt/bygge muskler. Spiser som en hest nå og føler dette funker. Har bare et problem, og det er bena.. De ble nedprioritert når jeg først startet å trene styrke(Den typiske nybegynnerfeilen) men etterhvert så har det vært mer fokus enn noe annet egentlig, og jeg sliter fortsatt med å legge på meg på bena. De blir lissom ikke større.. noen tips til reps/set/øvelser for å legge på seg på bena? eller til programmet generelt? Her er programmet jeg har satt opp. Trenger dette 2-3 ganger i uken(ikke noe pausedag) Dag 1 - Bein/Mage Frontbøy. 5x5 - Lårpress. 3x8 - Leg extension. 3x12 - Tåhev med vekt 3x12 Woodchoppers 3x15 Benhev 3x10 Dag 2 - Bryst/skuldre Benkpress. 5x5 Skråbenk - Hantelpress. 3x8 - Kabelflies. 3x10 - Militærpress 5x5 - Skulderpress 3x8 - Sidehev 3x10 Dag 3 - Rygg/Armer Stående roing. 5x5 - Chins. Myo reps - Pull ups. Myo reps - Franskpress - Siter
Synan Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Noen grunn til at du hverken har markløft- eller knebøyvarianter (med stanga på ryggen) i programmet ditt? Siter
Victor Ryberg Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Skrevet 31. juli 2013 Noen grunn til at du hverken har markløft- eller knebøyvarianter (med stanga på ryggen) i programmet ditt? Sliter først og fremst med teknikk i knebøy, føler frontbøyen er mye mer safe der.. hender jeg får vondt i rygg/knær når jeg gjør knebøy. Har trent litt sumo markløft, men blir veldig mye på korsrygg kombinert med bøy og stående roing osv. Siter
Geddy1234 Skrevet 3. august 2013 Skrevet 3. august 2013 Jeg er enig i at knebøy/markløft med stang er knalløvelser for å bygge masse i bein. Anbefaler å lese deg godt opp på teknikk i disse øvelsene, og gjerne få hjelp fra folk som kan dette. Her er en god artikkel for knebøy: Gode råd for deg som vil bli sterk i knebøy - Fitnessbloggen. Deretter kan du begynne med lav vekt på disse øvelsene for å få inn teknikk på skikkelig vis? Trener du beina kun 1 dag i uken nå? Jeg ville prøvd å trene beina 2-3 x i uken, og heller kutte ned antall øvelser på beina. Nå vet ikke jeg vekt, høyde etc. på deg, men kan også prøve bakkeløp i ENORMT bratt bakke (intervaller). Sprint opp bakken så fort du klarer (8-12 sek), og gå rolig ned igjen. Gjenta 5-8 ganger. Da får beina kjørt seg skikkelig. Skal ikke miste noe muskelmasse ved slik trening, dersom du spiser nok. Slik trening har hatt god effekt på mine bein:) Siter
Victor Ryberg Skrevet 3. august 2013 Forfatter Skrevet 3. august 2013 Jeg er enig i at knebøy/markløft med stang er knalløvelser for å bygge masse i bein. Anbefaler å lese deg godt opp på teknikk i disse øvelsene, og gjerne få hjelp fra folk som kan dette. Her er en god artikkel for knebøy: Gode råd for deg som vil bli sterk i knebøy - Fitnessbloggen. Deretter kan du begynne med lav vekt på disse øvelsene for å få inn teknikk på skikkelig vis? Trener du beina kun 1 dag i uken nå? Jeg ville prøvd å trene beina 2-3 x i uken, og heller kutte ned antall øvelser på beina. Nå vet ikke jeg vekt, høyde etc. på deg, men kan også prøve bakkeløp i ENORMT bratt bakke (intervaller). Sprint opp bakken så fort du klarer (8-12 sek), og gå rolig ned igjen. Gjenta 5-8 ganger. Da får beina kjørt seg skikkelig. Skal ikke miste noe muskelmasse ved slik trening, dersom du spiser nok. Slik trening har hatt god effekt på mine bein:) Hei og takk for svar! Jeg trener bena 2-3 ganger i uken som jeg skrev over på programmet mitt: Det er et 3 Split program hvor jeg starter på dag 1 igjen etter 3. dvs tar jeg økt 1 på mandag så blir torsdag igjen økt 1, og deretter søndagen osv Har lest knebøy-artikkelen før men skal gjøre det igjen, har prøvd å kjøre knebøy de siste øktene nå og det har gått fint, problemet er bare at det blir litt mye med Mark etterpå. Siter
Geddy1234 Skrevet 3. august 2013 Skrevet 3. august 2013 Ok, da er frekvensen på treningen av beina sikkert bra ja:) Men jeg ville holdt meg til enten knebøy eller markløft på samme trening, ikke begge. Spesielt når du gjerne må jobbe med teknikken i dise øvelsene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.