Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har siden februar trent styrke på treningssenteret, og på mandag bestemte jeg meg for å ta det et steg videre, så jeg startet med nytt treningsprogram (starting strength). Greia er at da jeg kom hjem etter å ha trent markløft, knebøy og benkpress, hadde jeg mistet følelsen på utsiden av nederste del av låret på det ene beinet. Det var akkurat som noen hadde satt en lokalbedøvelse i beinet mitt. Hadde ingen smerter, følelsen i huden var bare borte.

Jeg har trent markløft og knebøy tidligere også, så dette var ikke helt nye øvelser for meg, men jeg har hatt et opphold i knebøyingen pga dårlig mobilitet i hofter, så jeg har trent på det i mellomtiden. Jeg trodde derfor at det kanskje var en reaksjon på at jeg gjorde knebøy igjen.

I går begynte "bedøvelsen" så vidt å avta, kunne kjenne berøring, men var fortsatt helt nummen. I dag skulle jeg igjen trene markløft, knebøy og benkpress, og da jeg skulle ta første løft i markløft, fikk jeg en brennende smerte i det "bedøvde" området. Det kjentes ut som huden skulle revne eller noe.. Og nå er låret helt dødt igjen. Kjenner ingenting når jeg berører det.

Så det viser seg at knebøyen kanskje ikke hadde noe med dette å gjøre likevel, så jeg skjønner ikke så mye nå..

Er det noen som har vært borti noe lignende, eller veit hva dette kommer av? Det er ingen synlige tegn til skade, beinet ser helt vanlig ut.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23080-mistet-f%C3%B8lelsen-i-l%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det kan være "nervus cutaneus lateralis lesjon" Nervus cutaneus lateralis lesjon - NHI.no - Norsk Helseinformatikk

Jeg hadde det for et års tid siden. Det svei på utsiden av låret, så ble jeg helt nummen. Var nummen i huden på utsiden av låret i flere mnd.

Men, det kan også være værre enn det som Christer skriver over her.

Høres definitivt ut som nerveproblematikk. Nærmere bestemt nerver i huden, kanskje L5. Brennende følelse og redusert sensivitet er typiske tegn. Håper det ordner seg!

Ta en titt her så ser du hvordan det henger sammen (ikke heelt nøyaktig slik, men så nærme du kommer en forklaring billedlig) Google Image Result for http://www.katieaddis.com/wp-content/uploads/2012/11/dermatome2.jpg

• 4 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...