Gå til innhold

Roma og Milano.


Chiara

Anbefalte innlegg

Antar det er flere her som har vært i en eller begge av disse byene. HVA bør jeg få med meg? Hva skal man tenke på? Begge hotellene jeg skal bo på har treningsrom, om jeg blir å bruke er en annen sak..

Hva med kostilskudd ol? lett å få tak i? har de mye spennende? JEg er særlig intr i god mat, is, kanskje vegetar.. Grillede grønnsaker er så godt i varmen!

Tips taes i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vandret Roma gatelangs mer eller mindre over alt i nesten en uke - fantastisk by^^

Hvor mange dager er det snakk om?

Anbefaler deg å spankulere gjennom Forum Romanum (kombinert med Colosseum) og Villa Borghese (eventuelt ta deg en løpetur på morgenen der, om det er noe for deg), ta deg en kald øl (eller et glass vin) sittende på kirketrappene ved Trajan's Market, nyte solnedgangen ved Trevi-fontenen, og ta deg en kveldsdrink ved Piazza Campo dei Fiori blant annet.

I tillegg finnes det et litt bortgjemt veldig koselig torg med en fin fontene like i nærheten av Pizza Campo dei Fiori - utrolig fint der på kveldstid :)

Om du vil opp i høyden og få litt utsikt kan du gå langs Tiber, gjennom Trastevere, og opp til Gianicolo/Janiculum Hill over Vatikanet :)

Ellers er jo is/gelato et must i Italia ;)

(Kosttilskudd og slikt i Italia har jeg ikke peiling på.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vandret Roma gatelangs mer eller mindre over alt i nesten en uke - fantastisk by^^

Hvor mange dager er det snakk om?

Anbefaler deg å spankulere gjennom Forum Romanum (kombinert med Colosseum) og Villa Borghese (eventuelt ta deg en løpetur på morgenen der, om det er noe for deg), ta deg en kald øl (eller et glass vin) sittende på kirketrappene ved Trajan's Market, nyte solnedgangen ved Trevi-fontenen, og ta deg en kveldsdrink ved Piazza Campo dei Fiori blant annet.

I tillegg finnes det et litt bortgjemt veldig koselig torg med en fin fontene like i nærheten av Pizza Campo dei Fiori - utrolig fint der på kveldstid :)

Om du vil opp i høyden og få litt utsikt kan du gå langs Tiber, gjennom Trastevere, og opp til Gianicolo/Janiculum Hill over Vatikanet :)

Ellers er jo is/gelato et must i Italia ;)

(Kosttilskudd og slikt i Italia har jeg ikke peiling på.)

Takktakk for supert svar!

Er i roma 5 dager, så til milano for 4. Digg ferie! :D

Priser der ifht norge?

Er det gåavstander der? Altså slik at jeg kan GÅ fra hotellet til div severdigheter? Jeg er godt vant til å bruke bena.. :)

Er det glad i å ta tinga til turister der? slik som i Barcekona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk for supert svar!

Er i roma 5 dager, så til milano for 4. Digg ferie! :D

Priser der ifht norge?

Er det gåavstander der? Altså slik at jeg kan GÅ fra hotellet til div severdigheter? Jeg er godt vant til å bruke bena.. :)

Er det glad i å ta tinga til turister der? slik som i Barcekona?

Tja, fordelen med å være norsk er jo at det alltid er billigere enn hjemme. Roma generelt holder nok et forholdsvis høyere prisnivå sammenlignet med mindre turistavhengige steder.

Det er helt klart gåavstander, og jeg anbefaler det absolutt, da sjansen er god for å oppdage nye steder underveis :)

T-banen er et godt alternativ om du har det travelt med å komme deg noe sted :)

Nå vet jeg ikke hvor hotellet ditt er, men jeg bodde på The Yellow Hostel (her: The Yellow Hostel and Hotel Rome, Via Palestro, Roma, Provinsen Roma, Italia - Google Maps) som ikke ligger MIDT i sentrum akkurat, men helt fin gåavstand.

Ellers antar jeg det sikkert finnes en del lommetyveri også i Roma, men har ikke selv opplevd det eller hørt noe.

Som alltid bare til å ta ganske enkle forhåndsregler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...